کد خبر: ۷۲۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 27 February 2019
مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبای یاسوج از راه‌اندازی رشته‌های موسیقی و صنایع دستی در این هنرستان از سال تحصیلی آینده خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مریم شروانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های موسیقی و صنایع دستی از سال تحصیلی آینده گفت: هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در مقطع متوسطه دوم در دو شیفت دخترانه نوبت صبح و پسرانه نوبت عصر  به شکل وابسته با انعقاد تفاهم نامه بین آموزش وپرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۱۳۷۸ با هدف جذب هنرجویان مستعد و خلاق هنری تاسیس شد.
وی با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبا به منظور تربیت هنرمندان خلاق، متعهد و کارآمد برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور در مقطع متوسطه تاسیس شده است،اظهارداشت: ایجاد زمینه های علمی و آموزشی رشته های مختلف هنری برای هنرجویان شرایط لازم ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را فراهم می آورد.
شیروانی افزود: هنرستان‌های هنرهای زیبا در شهر یاسوج در ۲۲۰۰متر مربع زیربنا از نظر ساختمانی جزء برترین‌ها در استان که محیطی جذاب و دلنشین دارد.
 
راه‌اندازی رشته‌های موسیقی و صنایع دستی در هنرستان هنرهای زیبای یاسوج

تحصیل 60 هنرجو در دو رشته کرافیگ و کارگردانی سینما در این هنرستان
مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبا یاسوج در ادامه گفت: در این هنرستان هم اکنون ۶۰  هنرجو در سه رشته گرافیک ،کارگردانی سینما و کارگردانی نمایش در پایه های دهم ،یازدهم و دوازدهم مشغول به تحصیل هستند.
شروانی با اشاره به اینکه تقویت و توسعه رشته های هنرستان دخترانه هنرهای زیبا جهت شناسایی استعداد ها و تربیت نیروی انسانی متعهد در زمینه های هنری مورد توجه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و آموزش وپرورش استان هست گفت:با مکاتبات صورت گرفته در صورت اخذ مجوز  از طریق  اداره کل آموزش  وپرورش  استان ، رشته های موسیقی  وصنایع دستی در سال آینده در این هنرستان دایر و از مهرماه سال آینده پذیرش دانش آموز خواهیم داشت.
وی بیان کرد: کیفی سازی آموزشها جهت ارتقاء دانش علمی دانش آموزان از مهمترین برنامه های عوامل اجرایی هنرستان دخترانه هنرهای زیبای یاسوج است.
بروز بودن تجهیزات و کارگاه‌ها تخصصی جهت آموزش هنرجویان
مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبا یاسوج در بخش دیگری از سخنانش تجهیزات و کارگاههای تخحصصی این هنرستان را بروز جهت آموزش دانش آموزان توصیف کرد وگفت: نمایش فیلمهای سینمایی و آموزش تحلیل فیلم در رشته کارگردانی سینما و نمایش آثار عملی دانش آموزان و تولیدی کردن آثار فاخر بخشی از برنامه های این هنرستان است .
وی از نمایش آثار دانش آموزان هنرهای زیبا در نمایشگاه چهل سالگی انقلاب خبر داد وگفت: در این نمایشگاه آثار متعددی از دانش آموزان رشته گرافیک به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال بازدید گنندگان قرار گرفت.
شروانی، یکی از مشکلات این هنرستان را نداشتن سرویس جهت حمل نقل دانش آموزان عنوان کرد وگفت: در سال تحصیلی جاری سرویس  جهت جابجایی دانش آموزان از خانه تا مدرسه و بالعکس راه اندازی شد که همین امر باعث استقبال خوب دانش آموزان جهت تحصیل در رشته های هنری این هنرستان شد.
مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبا یاسوج به موفقیتهای این هنرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ۲ نفر از فرهنگیان و ۶ نفر از دانش آموزان این هنرستان  در در مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
شروانی از راهیابی ۹ نفر از هنرجویان این هنرستان به مرحله کشوری نوجوان سالم و ۲۰ نفر به مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری  خبر داد وگفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد ۶ نفر  از هنرجو یان این هنرستان در دانشگاههای معتر دولتی از قبیل دانشگاه هنر شیراز ،بوعلی همدان و چمران اهواز  راه یافتند.
دانش‌آموزان برای حضور در هنرستان هنرهای زیبا باید در هدایت تحصیلی خود شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کنند
مدیر هنرستان دخترانه هنرهای زیبا یاسوج، با اشاره به اینکه وجود هنرستان هنرهای زیبا یک فرصت عالی برای استان کهگیلویه وبویراحمد است، خاطرنشان کرد: باید در راستای معرفی این مجموعه جهت تحصیل دانش آموزان علاقمند و تبدیل آن به قطب هنری استان تلاش مضاعفی صورت گیرد.
شروانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای حضور در این هنرستان باید در هدایت تحصیلی خود شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کنند، عنوان کرد: اقدامات آموزش و پرورش در شناسایی و هدایت استعدادها به این مجموعه‌ها بسیار موثر است.
وی در پایان از حمایت‌های مدیرکل و معاونین فرهنگ ارشاد اسلامی استان و آموزش و پرورش استان و شهرستان که تعامل و همکاری خوبی برای رشد کیفی فعالیت‌های هنرستان دخترانه هنرهای زیبا دارند تشکر و قدردانی کرد.
 
اخبار کهگیلویه و بویراحمد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار