هواشناس برجسته کشور گفت: بهار سال ۹۸ برخلاف بهار سال جاری بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۷۱۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 27 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، حسین اردکانی با اشاره به اینکه بهار سال ۹۸ برخلاف بهار سال جاری بارش‌ها کمتر از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: خطر سرمازدگی درختان، رعد و برق‌های نسبتاً شدید همراه با تندبادهای شدید لحظه‌ای در بهار سال آتی جدی است.

وی گفت: بعد از عبور سامانه بارشی متناوب برف و باران و نسبتاً سرد، از چهارشنبه 8 اسفند به مدت ۴ الی ۵ روز کشور وارد دوره تقویمی بهار هواشناسی خواهد شد که مطابق با تقویم هواشناسی دهم اسفند تا دهم خرداد خواهد بود.

این هواشناسی برجسته تصریح کرد: با بررسی‌ چند شاخص دور پیوند و جفت شدن برخی از آنها با یکدیگر می‌توان پیش‌بینی کرد بهار ۹۸ برخلاف بهار استثنایی سال ۹۷ بارش‌ها پایین‌تر از حد نرمال خواهد بود.

وی گفت: این روند به طوری است که در نیمه نخست بهار مقدار بارش کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود اما دو حمله هوایی سرد رخ خواهد داد که احتمال از سرمازدگی درختان و خسارات وارده بر کشاورزی وجود دارد.

اردکانی افزود: وقوع بادهای شدید لحظه‌ای بهاری بیش از حد نرمال با پدیده‌هایی همچون رعد و برق نشانه یک ناهنجاری جوی است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تا به حال شاخص النینیو کوچک و متمایل به نرمال بوده است؛ انتظار داریم تابستان بسیار گرمی را تجربه نکنیم.

بنابر پیش بینی این هواشناس، تنها دو موج گرم (Heat Waves) به مدت ۳ الی ۴ روز در تابستان سال ۹۸ اتفاق اتفاق خواهد افتاد که دمای هوا را به بالاتر از حد نرمال می‌رساند و بقیه طول فصل دما در حد نرمال خواهد بود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار