فرمانده سپاه کردستان:
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه ساماندهی امور مرزی به اقدامات اساسی نیاز دارد، گفت: یکی از نیازهای مهم کردستان در حال حاضر ساماندهی امور مرزی است و ما امروز به یک امنیت پایدار که در سایه آن توسعه، احساس آرامش و اشتغال، بیش از بیش بهبود و ارتقا یابد نیاز داریم.
کد خبر: ۷۱۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 21 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی امروز در اجلاسیه شهدای کارمند استان کردستان که با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مجتمع فجر سنندج برگزار شد با اشاره به برنامه تدارک دیده شده برای بازدید «فلاحت‌پیشه» از مرزهای استان، اظهار کرد: امیدواریم سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کردستان نتایج خوبی برای استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه کردستان یک ویژگی دارد که بقیه استان‌ها یا ندارند یا تنها چند استان محدود دیگر از آن برخودار هستند، گفت: مجاهدت مردم شریف استان در دو جبهه مقابله با استکبار و ایادی استکبار، ویژگی خاص مردم کردستان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: با وجود کم‌برخودار بودن استان که میراث نظام ستم‌شاهی بود اما این مردم، با درایت خود، همراه با مردم سایر نقاط کشور، زیر سایه ولایت، در دو جبهه از نظام و آب و خاک خود دفاع کردند.

وی گفت: شهدای این خطه به واقع شهدای مظلومی بودند چرا که نتوانستیم در آن شرایط سخت برای‌شان مجلسی که در شأن‌ آنها بود برگزار کنیم.

سردار رجبی افزود: رویارویی گسترده با ایادی استکبار سبب شد مردم این استان از توسعه عقب بمانند اما در هر شرایطی تمام توان خود را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام بکار گرفته و در این راه، شهدای عزیز بسیاری را تقدیم کردند؛ تقدیم 5400 شهید، دو برابر این تعداد، شهدای زنده و حجم عظیمی از ایثارگران و رزمندگان، مصداق بارز ایستادگی مردم کردستان است.

وی خاطر نشان کرد: نتایج مجاهدت‌ها در کردستان، یک امنیت پایدار مردمی است، امنیتی که همگان به خوبی آن را احساس می‌کنند، لطف خدا شامل حال مردم این استان شد و خون بابرکت شهدا نتیجه داد و امنیت پایدار در کردستان مستقر و حاکم شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: امنیت پایدار موجود در کردستان زمینه را برای توسعه و سرمایه‌گذاری همه‌جانبه و متوازن فراهم کرده و اقدامات خوبی هم در استان انجام شده است.

وی افزود: در برخی شاخص‌ها اقدامات انجام شده در استان چشم‌گیر است و در برخی شاخص‌ها هم اقدامات انجام شده مطلوب نیست.

سردار رجبی نیاز مردم کردستان را سرمایه‌گذاری و توسعه همه‌جانبه عنوان و اظهار کرد: آنچه عنوان گردید، زبان حال و کلیدواژه خواسته‌های مردم این استان است و خود همین مردم هم به بهترین نحو ممکن در مسیر توسعه مشارکتی مؤثر دارند.

وی گفت: انتظار آن است که در مسیر توسعه همه‌جانبه استان، هم دولت، هم مسئولان استان و هم نمایندگان مردم در مجلس قدم‌های مؤثری بردارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به دلیل اصراری که برای بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مرز وجود دارد اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای مهم کردستان در حال حاضر ساماندهی امور مرزی است.

وی تصریح کرد: بارها در جلسات شورای تأمین درخواست کرده‌ایم مسئولانی که دست‌اندر کار امور مرز هستند به کردستان سفر کنند، برای سفر امروز رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی انجام شده و اطمینان دارم که این سفر نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

سردار رجبی با بیان اینکه ساماندهی امور مرزی به اقدامات اساسی نیاز دارد، گفت: ما امروز به یک امنیت پایدار که در سایه آن توسعه، احساس آرامش و اشتغال بیش از بیش بهبود و ارتقا یابد نیاز داریم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما برای سال آینده در کردستان تبیین یک گفتمان عملی برای اجرای 2 هزار پروژه محرومیت‌زدایی زودبازده، عام‌المنفعه و کم‌هزینه عمرانی است و بنا داریم این پروژه‌ها را با مشارکت مردم، خیرین، بسیج و سپاه و مسئولان دولتی اجرایی کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: آنچه قرار است انجام شود، تنها بخش کوچکی از نیازهای مردم کردستان است اما می‌خواهیم اجرای آن پروژ‌ه‌ها فتح‌بابی برای اقدامات دیگر در ابعاد گسترده‌تر باشد تا هزینه این اقدامات کم را در حوزه‌های دیگر از جمله حوزه امنیتی نپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار