رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان بیشترین تصادفات جاده‌های کردستان را با 10 درصد مربوط به مسیر سنندج کرمانشاه دانست.
کد خبر: ۷۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 20 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ عیسی گوهری امروز در نشست خبری اظهار کرد: عامل وقوع 49 درصد تصادفات برون شهری و جاده‌ای در این استان طی سال جاری واژگونی خودرو و 42 درصد نیز برخورد از روبرو بوده است.

وی گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت بالا و غیرمجاز نیز با 38 درصد از دیگر عوامل وقوع تصادفات رانندگی در کردستان است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه عدم توجه به جلو 19 درصد تصادفات استان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: 14 درصد تصادفات هم مربوط به تجاوز به چپ و 5 درصد هم مربوط به انحراف به چپ (در لاین‌های بریده) است.

وی با اشاره به اینکه 8 درصد تصادفات هم مربوط به عدم رعایت حق تقدم است، گفت: این آمار برای مسیرهای برون شهری عددی بالاست چون که تصادف در این شرایط می‌تواند منجر به مرگ شود.

گوهری بیشترین تصادفات جاده‌های کردستان را با 10 درصد مربوط به مسیر سنندج کرمانشاه دانست و افزود: مسیر 126 کیلومتری مریوان سنندج نیز با همین درصد بیشترین تصادفات را دارد در حالی که یک مسیر فرعی با کاربری ترانزیتی است.

وی با بیان اینکه در 10 ماه منتهی به دی امسال میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در این استان کاهش محدودی داشته است، خاطر نشان کرد: 13 درصد مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای راکب و 2 درصد هم ترک نشین موتورسیکلت بوده‌اند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار