رئیس پلیس آگاهی کردستان:
رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: کردستان از نظر وقوع جرائم در میان 31 استان کشور در رده سی‌ام و جزء استان‌های امن و سفید محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 19 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ جمال سلمانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سرقت، جرائم خشن و سازمان‌یافته جزو اولویت‌های مجموعه انتظامی و پلیس آگاهی استان است، اظهار کرد:  در این راستا کلاس‌های آموزش همگانی و پیشگیرانه در سطح مدارس، مساجد و ادارات تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در ده ماهه نخست سال‌ جاری میزان وقوع سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است، گفت: این سرقت‌ها از منازل، قطعات و لوازم داخل خودرو، ساختمان‌های نیمه‌کاره، تجهیزات برق و خانه باغ‌ها بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کاهش سرقت‌ها تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، سرقت منزل 8 درصد، خودرو 13 درصد، جیب‌بری 30 درصد، و احشام 29 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مردمان این دیار انسان‌های پاک‌دست هستند و با مجموعه پلیس و دستگاه قضایی همکاری دارند، گفت: کردستان از نظر وقوع جرائم در میان 31 استان کشور در رده سی‌ام و جزء استان‌های امن و سفید محسوب می‌شود.

سرهنگ سلمانی از وقوع 25 فقره قتل در سطح استان خبر داد و افزود: در 10 ماهه ‌سال‌ جاری وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 92 درصد افزایش یافته اما قتل سریالی نداشته‌ایم و 92 درصد از قتل‌های کردستان کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان پرونده‌های بالای یکصد میلیون تومان، پانصد میلیون تومان و کالاهای مکشوفه شاهد افزایش، کلاهبرداری 5 درصد کاهش و جعل اسناد نیز 21 درصد کاهش داشته است.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار