فرمانده پلیس فتا کردستان مطرح کرد
فرمانده پلیس فتا کردستان با اشاره به اینکه جرائم مالی فضای مجازی استان با وجود هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها، 133 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: جرائم اخلاقی فضای سایبری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 15 درصد کاهش بوده است.
کد خبر: ۷۱۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 12 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ مهدی دانش‌پور در نشست خبری اظهار کرد: در آمار منتهی به پایان دی امسال، 84 درصد جرائم مالی روی داده در فضای سایبری استان، توسط پلیس فتا کشف شده است.

وی گفت: جرائم اخلاقی فضای سایبری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 15 درصد کاهش بوده است و 93 درصد این جرائم توسط پلیس فتا کردستان کشف شده است.

فرمانده پلیس فتا کردستان با بیان اینکه وقوع جرائم سایبری در استان نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است تصریح کرد: جرائم مالی در فضای مجازی کردستان با 50 درصد در صدر جرائم سایبری قرار دارد و بعد از آن جرائم اخلاقی با 33 درصد و سایر جرائم با 17 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 89 درصد جرائم رخ داده در فضای مجازی استان کشف شده است، گفت: در مجموع، امسال 331 نفر در ارتباط با جرائم سایبری در کردستان دستگیر شدند که 260 نفر از آنان مرد و 71 نفر زن بودند.

دانش‌پور افزود: نشستی با حضور مدیران ارشد بانک‌ها و مقامات قضایی استان در پلیس فتا برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف برای مراجعین تشکیل شد.

وی مهمترین علل افزایش جرائم سایبری را افزایش بی‌رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها، بی‌اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی بیان کرد.

فرمانده پلیس فتا کردستان برای اینکه کاربران در دام فیشینگ نیافتند گفت: استفاده از نرم افزارهای ضدهک و ضدفیشینگ، استفاده از رمز یکبار مصرف، عدم بازکردن لینک‌های ناشناس و اطمینان از اینکه لینک‌ها در دامنه امن https قرار دارند، از جمله راه‌هایی است که می‌تواند از فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب جلوگیری کند.

وی افزود: مردم می توانند از طریق شماره‌های 21823272 و 21823274 برای مشاوره و کسب اطلاعات در زمینه فضای مجازی بهره‌گیری کنند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار