معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در نواحی منفصل شهری و حاشیه شهرها گفت: زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در آینده ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۱۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 05 February 2019

به گزارش تابناک کردستان، وحید قبادی دانا امروز در حاشیه بازدید از پایگاه خدمات اجتماعی شماره 2 محله نایسر سنندج اظهار کرد: نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه شهرها با توجه به وضعیت اقتصادی ساکنان آن و کمبود امکانات بیشتر از سایر نقاط در معرض آسیب و مشکلات ناشی از آن هستند.

وی گفت: ساکنان این مناطق دارای شرایط ویژه‌ای هستند و باید از سوی مسئولان و متولیان، زمینه‌های لازم برای رفع مشکلات آنان از کانال‌های مختلف فراهم شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مراکز اورژانس اجتماعی یکی از کانال‌هایی است که می‌تواند در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای و آگاهسازی خانواده‌ها برای مقابله با آسیب‌ها و مشکلات خود موثر باشد تصریح کرد: در این راستا تلاش می‌شود در آینده نزدیک مرکز اورژانس اجتماعی برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مردم ناحیه منفصل شهری نایسر راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این مرکز از سوی سازمان بهزیستی تامین می‌شود گفت: 2 پایگاه خدمات اجتماعی موجود در این ناحیه نیز باید به صورت 2 شیفته فعالیت کنند تا علاوه بر ساعات اداری بعدازظهرها نیز به ارائه خدمت بپردازند.

قبادی‌دانا از پیگیری پرداخت سختی کار برای نیروهای شاغل به خدمت در پایگاه‌ها و مراکز اورژانس اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: این قانون در صورت پذیرش شامل تمامی نیروهای شاغل در این مراکز (پرسنل مراکز دولتی و خصوصی) می‌شود.

محسن شجاعی، معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر در استان کردستان 7 پایگاه خدمات اجتماعی وجود دارد که 4 مرکز از این تعداد در سنندج و 2 مرکز نیز در محله نایسر واقع شده است.

وی افزود: این پایگاه‌ها در واقع یک بهزیستی کوچک متشکل از تعدادی نیروی روان‌شناس و مددکار است که با تشکیل کلاس‌های مختلف مشاوره‌ای به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان هدف اصلی از راه‌اندازی این پایگاه‌ها را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده‌ها اعلام و تصریح کرد: فعالیت این مراکز در سطح استان بسیار خوب بوده، آگاه‌سازی لازم به خانواده‌ها داده شده و اعتماد مردم به این مراکز جلب شده است.

در ادامه این بازدید نیروهای شاغل در این مرکز به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های خود پرداخته و برخی مسائل و مشکلات کاری خود را بیان کرده و خواستار رفع آن از سوی مسئولان استانی و کشوری شدند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار