نسخه‌پیچی غیرقانونی توسط داروخانه‌ها از جمله مواردی بود که در کارگروه رسیدگی به جرایم اقتصادی بازار قروه مورد بحث قرار گرفت.
کد خبر: ۷۰۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 25 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، شامگاه پنج شنبه نشست کارگروه ماده ۷ آیین نامه اجرایی نحوه رسیدگی به جرایم اخلال‌گران در نظام اقتصادی در شهرستان قروه برگزار شد.

چالش‌ترین بحث در این نشست که بسیار هم مورد انتقاد قرار گرفت مربوط به نسخه‌پیچی خلاف قانون داروخانه‌های سطح شهر بود. به طوری که عملکرد نظارتی شبکه بهداشت در این راستا به شدت زیر سؤال رفت.

در شهرستان قروه ۳۱ داروخانه وجود دارد که از این تعداد ۱۳ مورد شهری و ۱۸ مورد هم در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی قرار دارند.

فرماندار قروه در این زمینه به تفاوت قیمتی داروها در کنار نبود مسئول فنی در داروخانه اشاره کرد و گفت: شخصاً در طول یک روز به ۴ داروخانه مراجعه کرده و اما مسئول فنی حضور نداشت. این در حالی است که حق مسئول فنی از مراجعین دریافت می‌شود و طبق قانون هم باید در محل باشد.

در همین رابطه گرچه رئیس مرکز بهداشت قروه به دفاع از عملکرد داروخانه ها پرداخت و مدعی شد که مسئول فنی معمولاً حضور دارد، اما دادستان قروه در برابر این موضوع صراحتاً اعلام کرد که شبکه بهداشت باید قبول کند در حوزه نظارت بر داروخانه‌ها ضعف دارد و درست پیش نرفته است.

افزایش قیمت داروهای موجود در انبار داروخانه‌ها دیگر موردی بود که به آن اشاره شد. در همین رابطه خبرنگار مهر با پرسیدن این سؤال که آیا چنین کاری مجاز است یا نه به پاسخ جالب رئیس مرکز بهداشت رسید.

«مسعود معتمدی» در پاسخ اظهار کرد: شاید مسئولان داروخانه هنوز فاکتور خرید دارو را تسویه نکرده‌اند که اینگونه اقدام می‌کنند وگرنه این کار غیرقانونی است. همچنین او در خصوص تغییر قیمت داروها هم معتقد بود که کاری از دست کسی ساخته نیست!

این در حالی است که روی پیشخوان یکی از داروخانه‌های سطح شهر نسبت به تغییر قیمت داروها با فاکتور خرید و برچسب روی دارو برای داروهای موجود در انبار اطلاع‌رسانی کرده است.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار