مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از روز یکشنبه هفتم تا سه‌شنبه نهم بهمن آسمان کردستان تحت تأثیر سامانه ناپایدار و فعال بارشی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 24 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز یکشنبه هفتم تا سه‌شنبه نهم بهمن، آسمان کردستان تحت تأثیر سامانه ناپایدار و فعال بارشی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در نتیجه استقرار این سامانه، پوشش ابر، وزش باد شدید، بارش فراگیر باران و در ارتفاعات برف و باران و تشکیل مه بر آسمان استان حاکم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه احتمال می‌رود بیشترین فعالیت این سامانه از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه باشد، تصریح کرد: بارش‌ها در نواحی شمال‌غربی و غربی در شهرستان‌های بانه، مریوان، سقز، سروآباد و منطقه سرشیو و هورامان و بخش‌هایی از جنوب استان از جمله سنندج، کامیاران و تا حدودی دهگلان پیش بینی شده است.

وی گفت: بارش در گردنه‌ها، ارتفاعات بویژه در اوایل روز سه‌شنبه به شکل برف است و دید افقی به علت بارش و مه به شدت کاهش می‌یابد و جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی لغزنده و تردد با اختلال همراه خواهد بود.

صدیق افزود: همراه با فعالیت این موج بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید برای مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود که احتمال رعد و برق و تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: هنگام عبور موج، احتمال ریزش کوه و نیز سقوط بهمن در نقاط مستعد وجود دارد ضمن اینکه به علت حجم زیاد بارش‌ها، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص در روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیر ضروری در هنگام فعالیت این موج بارشی خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار