دومین روز از تجمع کارگران شهرداری مریوان
«کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدی، برای دومین روز پیاپی تجمع کردند»؛ این جمله بخشی از خبری است که امروز توسط خبرگزاری کار ایران مخابره شد؛ مسئولان استان کردستان از هرچیزی که بی‌خبر باشند باید از تجمع این کارگران خبردار شده باشند؛ اما چرا حتی اظهار نظر هم نمی‌کنند محل سؤال است!
کد خبر: ۷۰۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 23 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، خبرگزاری کار ایران صبح امروز در خبری از «دومین روز تجمع کارگران شهرداری مریوان» خبر داد؛ گویا کارگران شهرداری، خود با خبرنگار تماس گرفته و از برگزاری تجمع خبر داده‌اند.

در خبر منتشره آمده است «این کارگران که معوقات مزدی آنها به 6 ماه می‌رسد، از سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. آنها روز گذشته با پهن کردن سفره خالی مقابل شهرداری، اعتراض خود را به این وضعیت نشان دادند».

ایلنا نوشته است: «کارگران که تعدادشان بیش از ۲۰۰ نفر است (۱۴۰ نفر در بخش تنظیف و ۵۸ نفر در بخش موتوری این شهرداری کار می‌کنند) می‌گویند: بعد از ماه‌ها بی‌حقوقی، در این شرایط نامناسب اقتصادی، حتی نان خالی هم نمی‌توانیم برای خانواده‌هایمان تهیه کنیم».

گویا آنها از مقامات بالاتر درخواست دارند که برای پرداخت حداقل بخشی از مطالبات کارگران شهرداری مریوان، بودجه اختصاص دهند.

همان رسانه در خبر خود آورده است «شهرداری مریوان، کمبود منابع مالی را دلیل تأخیر در پرداخت معوقات کارگران می‌داند و می‌گوید درآمد شهرداری به دلیل بدهی‌ها و کمبود منابع، کاهش یافته است».

تجمع کارگران از دیروز آغاز شد و اخبار آن در فضای مجازی هم دست به دست شده است؛ خبر باید به گوش مسئولان در کردستان هم رسیده باشد؛ نرسیده است؟ مشکل عدم پرداخت چندماه حقوق مختص شهرداری مریوان نیست و برای نمونه اخیراً در همین استان کردستان درباره تجمع آتش‌نشانان سنندج در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق اخباری منتشر شده است.

براستی معلوم نیست مسئولان کردستان برای رسیدگی به مطالبات به‌حق کارگران شهرداری مریوان منتظر چه اتفاقی هستند؟ حتماً باید یک موضوع صنفی وارد مسائل حاشیه‌ای شود تا مسئولان وارد عمل شوند و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند؟

شهرداری مریوان توان حل مشکل را ندارد که اگر داشت تاکنون آن را حل کرده بود! معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کردستان کجا هستند؟ این آقایان احساس مسئولیت نمی‌کنند؟ بهتر نیست این دو مقام مسئول تکانی به خود بدهند و برای حل حداقل بخشی از مشکلات کارگران زحمتکش شهرداری مریوان اقدام کنند؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
هیچی .اغتشاش .داد وفریاد................بعددستگیری وزندانی کردن .هزینه دولت را بالابردن .منتظر چی هستند ................................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار