معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 50 طرح عمرانی ویژه دهه فجر در یزد افتتاح می‌شود .
کد خبر: ۷۰۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 23 January 2019

«محمدجواد آقایی» با بیان این که پس از انقلاب اسلامی اقدامات مختلفی در حوزه‌های زیربنایی، کشاورزی، خدمات و صنعت گردشگری انجام شد، اظهار کرد: این اقدامات منجر به رشد و توسعه کشور شده است .

وی با اشاره به این که حضور مسئولین باتدبیر عاملی موثر در پیشرفت کشور بوده است، افزود: این امر باعث شده در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور، به ویژه استان یزد شویم .

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد مهمترین و ماندگارترین اقدام صورت گرفته در طول چهل سالگی انقلاب را جهانی شدن یزد عنوان کرد و گفت: در ادامه جهانی شدن ضروری است اقدامات بیشتری برای شناخته شدن یزد در دستور کار قرار گیرد .

وی با اشاره به این که همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی 50 طرح در زمینه‌های خدماتی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، عمرانی و زیرساختی به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 584 میلیارد تومان ایجاد شده است .

آقایی بابیان این که طرح‌های افتتاحی برای 653 نفر اشتغال مستقیم و برای دو هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند، افزود: طرح‌های ملی با حضور مسئولین کشوری و سایر طرح‌ها نیز به دست مسئولین استانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به این که در حوزه کشاورزی، کشت گیاهان کم آبخواه اولویت است، گفت: با توجه به این که یزد با بحران آب مواجه است کشت‌های گلخانه‌ای بسیار حائز اهمیت است زیرا می‌توان در زمینه صادرات نیز فعالیت کرد .

معاون عمرانی فرمانداری در خصوص حوزه صنعت اظهار کرد: در این حوزه صنایعی که آلایندگی کمتری دارند و می توانند بیشترین بهره اقتصادی داشته باشند مورد توجه قرار گرفته اند .

وی با بیان این که یزد در مثلث گردشگری قرار دارد و هر ساله جمعی از توریست‌های داخلی و خارجی به این شهر سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات خوبی در زمینه زیرساختی نظیر هتلینگ، بوم‌گردی و رستوران‌های سنتی انجام شده تا بیش از پیش شاهد حضور گردشگران شویم .

آقایی افتتاح سالن‌های ورزشی ویژه خانم‌ها و آقایان، افتتاح بناهای تفریحی و سالن کارگران را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: در کنار همه اقدامات در دستور کار، رسانه‌ها باید به بهترین شکل اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند تا همه مردم بتوانند از این خدمات و فرصت ها استفاده کنند .

این مسئول در پایان با بیان این که باید همه اقدامات برای حفظ جمعیت روستائیان انجام شود، گفت: اگر روستاها خالی از سکنه شود همه افراد مصرف کننده می شوند بنابراین باید با حمایت از روستانشینان از این خطر بزرگ جلوگیری کنیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار