امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم آشنایی با سیره اهل‌بیت گفت: مجالس فاطمیه باید به‌صورت شایسته‌ای در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۷۰۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 23 January 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر سه‌شنبه‌شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) گفت: در این ایام، مباحث تاریخی و اعتقادی درباره آن حضرت به‌صورت گسترده مطرح می‌شود.

وی در خصوص موضوع شبهات و سؤالات فاطمی اظهار داشت: مهم‌ترین سؤالی که امروز توسط مردم بیان می‌شود این است که ما باور نداریم که باوجود حضور حضرت علی (علیه‌السلام)، دشمنان به خانه آن حضرت حمله کنند و همسرش را بزنند و ایشان سکوت کنند. مگر حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) غیرت نداشته است.

امام‌جمعه اردکان گفت: در پاسخ به این سؤال می‌توان این‌گونه بیان کرد که در تاریخ، فکر و استدلال عقلی آن‌چنان معتبر نیست بلکه سند و مدرک معتبر است. ممکن است که بعضی از چیزها ازنظر عقل انسان خیلی بعید باشد اما سند و مدرک وجود دارد.

وی افزود: باور کردن موضوع حمله به خانه حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و جسارت به ایشان بسیار سخت و مشکل است اما وقتی از کتب تاریخ اهل تسنن، شیعه و احادیث اهل‌بیت این‌همه سند و مدرک وجود داشته باشد می‌توان این موضوع را اثبات کرد.

شاکر گفت: اگر کسی این سندها را قبول ندارد و آن‌ها را رد می‌کند از همین کتاب‌های معتبر مدرکی بیاورد که این واقعه اتفاق نیفتاده است. ما برای وقوع این حادثه سندی معتبر ازنظر اهل تسنن و شیعه داریم.

وی در ادامه با اشاره به سؤالی در خصوص مکان قبر حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) اظهار داشت: در تاریخ، سه مکان قبرستان بقیع، خانه حضرت و روضه نبوی برای قبر آن حضرت نقل‌شده است. برعکس تصور خیلی از افراد، هیچ‌کدام از علمای بزرگ ما نگفته‌اند که آن حضرت در بقیع دفن شده است بلکه می‌گویند یا در خانه و یا در روضه نبوی دفن شده است.

امام‌جمعه اردکان در مورد ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه، گفت: وظیفه ما درباره ترویج فرهنگ حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) این است که بازندگی آن حضرت آشنا شویم و خوب است که انسان یک دوره مختصر از زندگی اهل‌بیت را مطالعه کند.

وی در پایان افزود: دومین راه ترویج فرهنگ فاطمی، برپایی مجالس فاطمی است که در آن حقایق زندگی آن حضرت بیان شود و بیان این حقایق با وحدت تضادی ندارد و نباید به این بهانه از برپایی مجالس فاطمی غفلت کنیم بلکه باید به هر نوعی ترویج شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار