مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر اینکه مدارس تخریبی تحت هر شرایطی باید تخلیه شوند از وجود ۲۳۷ مدرسه فرسوده در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 19 January 2019

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه با محوریت پیگیری مشکلات مدارس شهری و روستایی در جریان بازدیدهای فرماندار از روستاها، اظهار کرد: مدارسی که تخریبی هستند تحت هر شرایطی باید تخلیه شوند و دانش آموزان به مکانی دیگر انتقال یابند.

وی گفت: ۲۳۷ مدرسه در سطح استان فرسوده بوده و نوسازی این مدارس نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و پیشنهاد شده مدارسی که موقعیت تجاری دارند فروخته و با پول آن فضای آموزشی جدید ساخته شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از در نظر گرفتن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعتبار برای استانداردسازی مدارس از صندوق ذخیره ارزی در کشور خبر داد و تصریح کرد: سازمان نوسازی مسئول ساخت و ساز مدارس است و باید گفت در سال آینده وضعیت تجهیزات آموزشی به مراتب بهتر می‌شود.

وی به میزان پوشش تحصیلی در کردستان اشاره کرد و گفت: از ۱۵۳ هزار دانش آموز کردستانی تنها ۲۴۰ نفر آن هم به دلیل یکسری مشکلات امکان تحصیل ندارند و از این تعداد ۸۰ نفر در مقطع ابتدایی هستند و این افراد بازمانده از تحصیل یا ازدواج کرده و یا بد سرپرست بوده و اجازه تحصیل به آنان داده نمی‌شود.

قربانی همچنین به معضل بیسوادی پرداخت و افزود: امروزه بیسوادی ننگی است برای هر کشوری و باید برنامه‌های سوادآموزی و انسداد بیسوادی در مسیر تغییرات جدید که بتواند سوادآموز را به ماندگاری برساند، تدوین شود.

وی توازن رشته‌ای را یکی از مصیبت‌های کشوری دانست و بر توجه به آسیب‌های اجتماعی در کنار ریشه‌یابی حرکت ناموزون بعضی از رشته‌های تحصیلی تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به هوشمندسازی مدارس، گفت: ۴۰ درصد از مدارس استان هوشمند بوده و در حال حاضر بحث تعمیرات در اولویت است چرا که داشتن مکان آموزشی استاندارد و سالم نیاز اساسی هر دانش آموزی خواهد بود.

وی به کمبود نیروی انسانی و مشکلات مرتبط به این مسئله اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۴ درصد از معلمان ما پشت درهای کلاس بوده و جزو نیروهای پشتیبانی هستند و باید از این تعداد ۱۰ درصد به داخل کلاس برگردند.

قربانی افزود: کمبود نیروی انسانی در مقابل معلمان بازنشسته به شدت احساس شده و باید تدبیری برای این مهم اندیشیده شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار