عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور از ارائه پیشنهاد نمایندگان برای قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 18 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸  برای تشکیل کمیته تعیین تکلیف قیمت حامل‌های انرژی، اظهار کرد: اخیراً نمایندگان ۳ پیشنهاد درباره قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل به کمیسیون تلفیق ارائه کرده‌اند.

وی گفت: یکی از پیشنهادات این است که درصدی از نیاز مردم به بنزین که روزانه ۶۰ میلیون لیتر می‌شود را با همان کارت سوخت به قیمت ۱۰۰۰ تومان عرضه کنیم و مازاد مصرف نیز که حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر می‌شود به قیمت فوب خلیج فارس که بین ۲ تا ۳ هزار تومان است، عرضه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸  با بیان اینکه پیشنهاد دیگر نمایندگان عرضه روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین به صورت کارت است، تصریح کرد: به دلیل اینکه تولید بنزین در کشور روزانه بالای ۱۰۰ میلیون لیتر است پیشنهاد شده تا مازاد تولید به قیمت فوب خلیج فارس به سایر کشور‌ها صادر شود و منابع حاصل از آن به وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و بخش دفاعی کشور اختصاص داده شود.

وی گفت: یک پیشنهاد دیگر این است که در ماه به هر کارتی ۶۰ تا ۱۰۰ لیتر بنزین اختصاص داده شود و هر فردی که بیشتر از این نیاز داشت به قیمت فوب خلیج فارس تهیه کند.

حسن‌بیگی افزود: در این پیشنهاد نمایندگان ذکر شده است که مازاد درآمد حاصل از این روش نیز به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و تقویت بنیه دفاعی برای بستن مرز‌های کشور اختصاص داده شود.

وی گفت: در هر کدام از این پیشنهادات ارائه شده از فروش مازاد حامل‌های انرژی بویژه بنزین و گازوئیل، دولت حدود ۳ هزار تا ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند که در کمیته تشکیل شده بنا بر این است که پیشنهادات ارائه شده بررسی و تصمیم درست در این زمینه اتخاذ شود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار