رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: کردستان یکی از استان‌های پاک کشور است و کمترین معتاد و فروشنده مواد را در میان استان‌های کشور دارد.
کد خبر: ۷۰۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 14 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ فرامرز شاکری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در 9 ماه منتهی به آذر گذشته 665 کیلو انواع مواد مخدر با تلاش و هوشیاری پلیس در مناطق مختلف این استان کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این مدت 2 هزار و 613 نفر نیز در ارتباط با کشفیات مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم با کارهای اطلاعاتی شناسایی، منهدم و اعضای باند هم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: 536 نفر معتاد متجاهر را نیز امسال دستگیر و تحویل کمپ ترک اعتیاد دادیم که این تعداد 15 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

شاکری افزود: برخی از این افراد چند بار تحویل کمپ شده‌اند بنابراین تعداد معتادین متجاهر استان کمتر از این تعداد است.

وی با اشاره به اینکه سن اعتیاد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما مصرف مواد در میان دانش آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان از خانواده‌ها خواست توجه بیشتری به فرزندان خود داشته و اگر تغییراتی در رفتار آنها از جمله پرخاشگری و کم‌خوابی دیدند، احتمال مصرف مواد از سوی آنها را بررسی کنند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های پلیس مواد مخدر کردستان اعزام روزانه کارشناسان به مدارس و دانشگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی از طریق کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها است.

شاکری افزود: کردستان یکی از استان‌های پاک کشور است و کمترین معتاد و فروشنده مواد را در میان استان‌های کشور دارد.

وی اظهار کرد: دفتر مشاوره و پیشگیری از اعتیاد در این استان راه‌اندازی شده و از طریق تلفن 128 و یا به صورت حضوری آماده پاسخگویی به مردم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه آمادگی داریم در صورت فراهم بودن زیرساخت معتادین متجاهر را تحویل کمپ دهیم، گفت: مراقبت‌های بعد از خروج از کمپ هم باید اجرا شود بویژه خانواده‌ها نباید چتر حمایتی خود را از روی افرادی که پاک هستند، بردارند.

وی افزود: موثرترین عامل بازدارندگی گرایش به مصرف مجدد مواد مخدر حل مشکل بیکاری است که نیاز به حمایت‌های دولت برای اشتغال‌زایی وجود دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
آخرین اخبار