عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا از آغاز موج اول آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: مردم حتما به توصیه‌های بهداشتی مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها توجه کنند.
کد خبر: ۷۰۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 09 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، دکتر مسعود مردانی از آغاز موج اول آنفلوآنزا در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر همین اساس موارد متعددی از بیماری آنفلوآنزا را در اقصی‌ نقاط کشور داریم، همچنین در مواردی فرم شدید آنفلوآنزا در بین افراد در معرض خطر مانند بیماران قلبی، ریوی، ‌افراد بالای ۶۰ سال، بیمارانی که نقص ایمنی دارند و... دیده شده است و حتی در برخی موارد در بخش‌های آی‌سی‌یو تحت مراقبت هستند.

وی گفت: عده‌ای از مردم واکسن آنفلوآنزا را خریداری کرده، اما آن را تزریق نکرده‌اند و هنوز هم برای تزریق آن مردد هستند، اما توصیه می‌کنیم که حتماً بویژه افراد در معرض خطر که تاکنون واکسن را دریافت نکرده‌اند، ‌واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان اینکه مردم حتماً به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند، تصریح کرد: باید توجه کرد که شست‌وشوی مکرر دست‌ها باعث قطع زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی از جمله آنفلوآنزا و سرماخوردگی می‌شود، بنابراین دست‌هایشان را به طور مکرر بشویند. در عین حال اگر خودشان یا یکی از اعضای خانواده‌شان مبتلا به آنفلوآنزا شدند، به محل کار یا مدرسه نروند و در بستر استراحت کنند. همچنین خوردن مایعات فراوان، مرکبات، لیمو شیرین، پرتقال و... توصیه می‌شود.

وی گفت: افراد مبتلا به آنفلوآنزا با دیگران دست ندهند و روبوسی نکنند، همچنین ترشحات بینی را به صورت بهداشتی تمیز کرده و دستمال کاغذی را در سطل زباله درب‌ بسته بیندازند و بعد از آن هم دست‌هایشان را بشویند.

مردانی با بیان اینکه ایجاد موج‌های دوم و سوم آنفلوآنزا به وضعیت برودت هوا و خصوصیت ویروس‌های در گردش بستگی دارد، افزود: ویروس‌های موج اول آنفلوآنزای امسال با الگوی سال قبل تفاوت چندانی نکرده و همان سه ویروس در گردش B، H۱N۱ و ویروس H۳N۲ هستند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار