آنچه در نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گذشت
مدیرعامل هلال احمر کردستان در نخستین نشست خبری خود، امید به اصلاح رویکرد در این مجموعه را پررنگ کرد؛ به برنامه‌هایش برای جلب رضایت هرچه بیشتر مردم اشاره کرد و به دو سؤال به تعبیر وی «چالشی» تابناک درباره خریداری انبار هلال احمر در کامیاران و واگذاری آمبولانس جمعیت، به استانداری هم پاسخ داد.
کد خبر: ۷۰۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 08 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، محمدباقر محمدی، 5 ماه بعد از انتصابش به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، نخستین نشست خبری خود را با یک نشانه روشن برگزار کرد؛ پایان سیکل معیوب عملکرد روابط عمومی این نهاد در دعوت گزینشی رسانه‌ها به جلسات.

«محمدی» خودش را کارمند رسمی با 25 سال سابقه خدمت و متولد ایلام معرفی کرد؛ او گفت که کارش را از امدادگری آغاز و در شعب شهرستانی هم خدمت کرده است؛ قبل از حضور در کردستان سابقه مدیریت استانی هم داشته است؛ مدرس امداد و نجات است و در خارج از کشور از جمله در کابل و قندهار افغانستان هم سابقه خدمت دارد؛ اینها یعنی به قول عامیانه «آفتاب خورده» است؛ یعنی یک‌شبه و به سفارش سیاسیون، «آقا» نشده است! بنا بر مجیزگویی نیست و عملکرد این مدیر را باید کارشناسان این حوزه رصد و در آینده قضاوت کنند؛ اما هرچه باشد انصاف حکم می‌کند، حداقل بگوییم نخستین جلسه «محمدی» با خبرنگاران امیدوارکننده بود.

یکی از نکات جالب جلسه امروز، پاسخ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به دو سؤال خبرنگار تابناک کردستان بود؛ سؤالاتی که «محمدی» آنها را «چالشی» خواند و پس از طرح سؤالات هم، وی از مدیر روابط عمومی توصیه‌ای درگوشی دریافت کرد که اینطور پاسخ داد: «نمی‌دانم؛ سؤال پرسیدند و مجبوریم جواب بدهیم؛ حقیقتاً هم چیزی برای پنهان کردن نداریم؛ دوستان اشاره دارند که این موضوعات رسانه‌ای نشود؛ ولی به هرحال این موضوع از اختیارات شماست؛ شما سؤال کردید و بنده هم خود را موظف به پاسخ‌گویی می‌دانم».

و این یعنی ایجاد «امید» واقعی در دل مردم؛ ایجاد «امید» برای بررسی تخلفات احتمالی انجام شده در یک نهاد؛ ایجاد «امید» برای تغییر یک رویکرد ناصواب؛ کاری که با شعار و لبخند و عوام‌فریبی هرگز محقق نشده و نخواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگار تابناک کردستان با این مضمون که «شما در اظهارات خود به لزوم استاندارد بودن انبارهای جمعیت هلال احمر اشاره کردید، اگر امکان دارد درباره وضعیت استاندارد انبارهای خریداری شده برای جمعیت در شهرستان کامیاران و مسائلی که درباره این خرید مسئله‌دار وجود دارد» توضیح دهید، اظهار کرد: در موضوع انبارهای امدادی بر استانداردسازی تأکید ویژه داریم چرا که معتقدیم شرایط نگهداری اجناس در اختیار هلال احمر باید ویژه باشد و قابل قبول نیست که در شرایط بحرانی، اجناسی تحویل آسیب‌دیدگان بدهیم که کیفیت مطلوب را نداشته باشد.

وی گفت: بحث انبار شهرستان کامیاران، در زمان مدیریت بنده نبوده و طبق پرس‌وجویی که انجام شده متأسفانه این انبار استانداردهای لازم را ندارد و مکاتباتی در این زمینه با مرکز انجام داده‌ایم که در اسرع وقت به فروش برسد تا بتوانیم از زمین‌های موجود خود در کامیاران استفاده کرده و انبار استاندارد بسازیم.

محمدی افزود: انبار خریداری شده در کامیاران از نظر ما کیفیت لازم را جهت نگهداری اجناس هلال احمر ندارد؛ دوری از شهر و ناامن بودن آن و خیلی مسائل دیگری که اتفاق افتاده و بنده به آن ورود نمی‌کنم چون مدیریت دوستان دیگری بوده است.  

وی در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار تابناک کردستان با این مضمون که «با توجه به تحویل خودرو تویوتا جمعیت هلال احمر کردستان به شماره شهربانی 896 ب 53 ـ ایران 98 به استانداری در دی‌ماه 93 و با توجه به اینکه در صورتجلسه تحویل، مدت «یک‌سال و به طور موقت» قید شده است آیا این خودرو به هلال احمر بازگردانده شده یا خیر و اگر پاسخ منفی است دلیل امر چه بوده است، گفت: بلی، در آن زمان یک آمبولانس جمعیت هلال احمر استان کردستان تغییر کاربری داده شده و تحویل استانداری شده است و قرار بوده به هلال احمر تحویل داده شود که تا این لحظه تحویل داده نشده ولی با توجه به جابجایی مدیر جمعیت هلال احمر و اینکه وی این تعهد را ایجاد کرده است وعده داده شده که خودرو یادشده در آینده نزدیک به جمعیت هلال احمر تحویل داده شود؛ ممنون می‌شوم اگر اجازه بدهید بیش از این وارد جزئیات موضوع نشوم.

متن کامل اظهارات مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان را در ادامه بخوانید.

محمدباقر محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با اشاره به اینکه انعکاس صحیح و به‌موقع اخبار در مواقع بحران، آرامش را به جامعه برمی‌گرداند، اظهار کرد: با توجه به شایعاتی که در مواقع بروز یک بحران در جامعه پخش می‌شود لازم است اخبار درست در اختیار مردم قرار بگیرد و در این مواقع خبرنگاران نقشی مهم دارند.

وی به رسالت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر یک سازمان بی‌طرف و بی‌غرض است که به هیچ جریان  و حزبی وابسته نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه 14 کارگروه در مدیریت بحران کشور وجود دارد تصریح کرد: متولی کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی جمعیت هلال احمر است.

وی، کردستان را از استان‌های حادثه‌خیز کشور عنوان کرد و گفت: گسلی که از شمال بندرعباس شروع می‌شود از کردستان عبور کرده و وارد عراق می‌شود و استان ما، از فعالیت این گسل که به «گسل پیشانی زاگرس» معروف است متأثر می‌باشد.

محمدی با بیان اینکه بالاترین آمار حوادث د کردستان مربوط به تصادفات جاده‌ای است افزود: 11 پایگاه جاده‌ای و 6 پایگاه موقت جمعیت هلال احمر کردستان در امدادرسانی به حوادث جاده‌ای استان ایفای نقش می‌کنند، علاوه بر این پایگاه امداد هوایی هلال احمر کردستان هم فعال است و تیم واکنش سریع جمعیت هم در مواقع لازم وارد عمل می‌شود.

وی با اشاره به تعداد حوادث روی داده در استان از ابتدای سال تا پایان آذرماه که هلال احمر کردستان امدادرسانی آنها را بر عهده داشته، اظهار کرد: 503 مورد حادثه در مدت یادشده روی داده که 379 مورد آن حوادث جاده‌ای و مابقی حوادثی چون زلزله، سیل، آتش‌سوزی و حوادث کوهستان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: 3498 نفر در استان متأثر از حوادث مورد اشاره بوده که 124 نفر فوتی سرصحنه بوده و 289 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و 142 نفر هم، درمان سرپایی شده‌اند.

وی افزود: هلال احمر کردستان 118 تیم عملیاتی آماده دارد که 585 نفر نیروی ساماندهی شده را در قالب خود جای داده‌اند و نفرات هم دوره‌های تخصصی ویژه را گذرانده‌اند.

محمدی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر کردستان 9364 مترمربع انبار در اختیار دارد که 5194 مترمربع آن استاندارد است و هم‌اکنون با 4170 مترمربع کمبود فضای انبار مواجه هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: امسال 305 کلاس آموزشی در هلال احمر کردستان برگزار شده و 5902 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده‌‌اند؛ 15 هزار و 500 خانوار هم امسال در قالب طرح «خادم» آموزش دریافت کرده‌اند.

وی به وجود مناطق آلوده به مین در استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه هلال احمر تنها متولی ارائه آموزش به مردم است و در راستای انجام وظایف امسال 375 دوره مقابله با مین و مواد منفجره در هلال احمر کردستان برگزار شده است.

محمدی به حوزه جوانان اشاره و اظهار کرد: 298 کانون فعال در حوزه جوانان داریم که 19 هزار و 121 نفر در این کانون‌ها عضو هستند.

وی گفت: حوزه داوطلبان هم در 4 گروه هدایت، مهارت، مشارکت، و حمایت گروه‌بندی شده و در این حوزه هم 1608 نفر عضو ساماندهی شده داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به تأمین داروهای کمیاب در داروخانه این جمعیت در استان اشاره کرد و افزود: در حال حضر فعالیت داروخانه هلال احمر در سنندج تا ساعت 19 است که بنا داریم مدت زمان فعالیت داروخانه را برای افزایش رضایت‌مندی مردم شریف استان تا ساعت 22 افزایش دهیم.

وی به ترور راننده جمعیت هلال احمر کردستان در کامیاران اشاره و با ابراز خرسندی از دستگیری عوامل آن تصریح کرد: عوامل صلیب سرخ و هلال احمر حتی در شرایط جنگی هم از تعرض مصون هستند اما با این حال شاهد بودیم که تروریست‌ها 28 گلوله در داخل آمبولانس هلال احمر کردستان خالی کرده و راننده این جمعیت را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

محمدی به رسالت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر جولانگاه مسائل حزبی و سیاسی نیست و احزاب و گروه‌ها نباید به هلال احمر به عنوان حیاط خلوت خود بنگرند.

وی افزود: کردستان یکی از استان‌هایی است که جمعیت هلال احمر آن فاقد اردوگاه است و ضروری است برای ایجاد یک اردوگاه در مرکز استان در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام شود.  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نجاتگر و خادم مردم
|
France
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
چرا در مورد نیروهای جذب شده سال گذشته سوال نپرسیدین ؟؟ در مورد توانایشون یا سابقه فعالیتشون، در مورد کارایشون..

بحث دیگه چرا در مورد خالی بودن65 درصدی پست های سازمانی استان و چگونگی جذب نیرو برای این پست ها نپرسیدین

چرا در مورد راننده نجاتگران داوطلب که باید سفته 400 ملیونی با ضامن کارمند که برای ماهی نهایتن 700 هزار تومان که پست های 14 روزه و 24 ساعته باید بدن نپرسیدین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار