کد خبر: ۶۹۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 23 December 2018

هفته گذشته به بهانه انتشار گزارشی در تابناک کردستان شبه‌جوابیه‌ای در سایت استانداری کردستان منتشر شد؛ از آنجا که معاون اقتصادی استاندار و کارکنان روابط عمومی در تهیه و انتشار گزارش یادشده دخیل بودند و در متن مذکور از «رویه قانونی» سخن به میان آمده بود لازم شد نکات و سؤالاتی یادآوری و مطرح شود.

به گزارش تابناک کردستان، 28 آذرماه 97 به بهانه انتشار گزارش «یک‌ کمدی به ‌نام «کارگروه تنظیم ‌بازار کردستان» و دو کلمه حرف‌ حساب!» در تابناک کردستان، روابط عمومی استانداری، با دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اطلاع کامل وی از محتوا، شبه‌جوابیه‌ای بدون امضا در سایت استانداری منتشر کرد.

در شبه‌جوابیه مذکور، خبر تابناک آغشته به توهین عنوان و گفته شد که جلسه کارگروه، محور هتاکی و تاخت و تاز تابناک قرار گرفته است! نمی‌دانیم، انتشار اطلاعات مرکز آمار که توهین نیست، هست؟ می‌ماند آنکه عرض کردیم «آقای معاون! ردای سکانداری حوزه اقتصادی استان کردستان اندکی به تن مبارک گشاد است!»؛ خیر آقایان! توهین تلقی کردن این عبارت تنها دلیلش لطافت طبع مخاطب سخن است و ...

من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف   
تا به‌حدی است که آهسته دعا نتوان کرد
 
اما عنوان شده که گردانندگان سایت تابناک از انتشار جوابیه سرباز زده‌اند! نگفته بودید چرا؟! بدیهی است جوابیه باید مرتبط با مطلب منتشره در رسانه باشد و اگر بناست به بهانه انتشار جوابیه، مطلبی به یک رسانه قالب شود که ماده 4 قانون مطبوعات نقض می‌شود و اگر هم کسی به انتشار چنان مطلبی اصرار داشته باشد مجازات می‌شود؛ تماس گرفتید، روشن کردیم جوابیه باید امضا داشته و در قالب نامه رسمی برای رسانه ارسال شود و ضرورت مرتبط بودن جواب با مطلب منتشره را هم یادآوری کردیم؛ عنوان شد «جوابیه ما همین است»!
 
اتفاقاً بنا بر این بود که به رویه معمول، متن شبه‌جوابیه، همراه با توضیحاتی روشنگرانه منتشر شود اما بررسی نشان داد که مرقومه، به جای آنکه پاسخی به مطالب مطروحه درباره اظهارات معاون اقتصادی استاندار باشد، با کمال تأسف، جز قلب حقیقت و دستاویز قراردادن امور مختلف برای فرار از پاسخ‌گویی واقعی و البته کتمان بدیهیات، حاوی مورد قابل انتشاری نبود.
 
تأملی کوتاه در مباحث جلسه کارگروه، نقد ما، شبه جوابیه استانداری و از همه مهم‌تر، آنچه جامعه در این چند ماه با آن مواجه شده، گویای واقعیت است و مردم در این باب بهترین قاضی هستند و نیازی به جدل میان طرفین نیست.
 
راستی آقای معاون! تابناک کردستان در بیش از سه سال فعالیت، کجا حتی برای یک‌بار، خود را غمخوار مردم معرفی کرده است؟ کار ما روشنگری و تحلیل اخبار است؛ اگر حافظه تاریخی ما درست یاری کرده باشد این شما بودید که سال 92 و 96 خود را غمخوار مردم کردستان معرفی و رأی مردم را گرفتید؛ درست است؟ فکر نمی‌کنید حالا باید به همان مردم حساب پس بدهید؟ آدرس غلط دادن راه مناسبی برای فرار از پاسخ‌گویی نیست!
 
تأملی در جوابیه بلندبالای استانداری فرموده حضرت علی(ع) را به ذهن متبادر می‌کرد؛ «اذا ازدحم الجواب، خفی الصواب»؛ «در شلوغی پاسخ‌ها، جواب شایسته پنهان می‌ماند»؛ و این اصلاً مطلوب مخاطب نیست؛ حالا که بنای معاون محترم استاندار بر پاسخ‌گویی است «فعلاً» سؤالاتی مطرح و همین‌جا اعلام می‌کنیم در صورت مرتبط بودن پاسخ‌ها، وظیفه خود می‌دانیم نسبت به انتشار آنها اقدام کنیم.
 
1) جناب آقای «فیروزی»! شما معاون توسعه منابع استاندار سابق کردستان بودید؛ درست است؟ شما که از «رویه قانونی» سخن به میان آورده‌اید، بفرمایید بکارگیری «جوان بیکار اراکی» در زمان مسئولیت شما بر اساس کدام «رویه قانونی» انجام شد؟ ایضاً بفرمایید کسانی که در دوران مسئولیت شما در روابط عمومی استانداری بکارگیری شده و حالا همصدا با شما دم از قانون زده‌اند بر اساس کدام یک از مواد مصرح در قانون مدیریت خدمات کشوری بکارگیری شده‌اند؟ مواد 41 و 44 از فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری را تاکنون خوانده‌اید؟! می‌دانید بر اساس ماده 51 همان قانون «پرداخت هرگونه وجهی به افرادی که بدون مجوز بکار گرفته می‌شوند، تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب می‌گردد»؟
 
2) آقای معاون! اقتصاد علم است و شما یک پست تخصصی را اشغال کرده‌اید؛ بفرمایید زمانی که به عنوان معاون اقتصادی استاندار منصوب شدید مدرک تحصیلی شما چه بود؟ آیا با عنوان شغلی ارتباطی داشت یا خیر؟
 
جناب فیروزی! اگر شما به عنوان معاون امور اقتصادی دو استاندار فعلی و سابق، مسئول نابسامانی فعلی اوضاع اقتصادی در کردستان نیستید، پس چه کسی مسئول است؟ سعی نکنید با نشستن در جایگاه طلبکار از پذیرش مسئولیت شانه خالی کنید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یک مخاطب
|
United Kingdom
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
مخاطبان تابناک منتظر جواب معاون اقتصاد استانداری و انتشار آن در تابنآک هستند تا ما قضاوت کنیم حق با تابناک است یا معاون
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
از ترس تحلیل های شما بعضی وقت ها جلسات رو کلا غیرعلنی برگزار می کنند مثلا اخیرا مجمع استانداران کردستان بدون حضور هیچ خبرنگار برگزار شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
آدم های ... هستند در استانداری کردستان چون که ... ندارند جلساتش آن را بدون حضور مردم یا خبرنگاران تشکیل می‌دهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار