نماینده مردم دیواندره، سنندج، و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: حق مناطق جنگی و ایثارگری تا پایان ماه جاری در احکام کارگزینی فرهنگیان، لحاظ می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 22 December 2018

به گززارش تابناک کردستان، سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا از پرداخت حق منطقه جنگی به معلمان استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه و خوزستان پنج منطقه مرزی و جنگی در کشور هستند که پرداخت حق منطقه جنگی به فرهنگیان، در این استان‌ها به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش از این، در استان کردستان، به معلمان شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان حق مرزی بودن پرداخت می‌شد افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته متأسفانه نتوانستیم برای شهرستان‌های کامیاران، سنندج و دیواندره به دلیل دور بودن از مرز این حق را منظور کنیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون بر اساس این طرح، حق منطقه جنگی به شهرهای استان کردستان به جز سقز و بانه و مریوان که دارای حق منطقه مرزی هستند از دی‌ماه پرداخت خواهد شد.

وی گفت: با توجه به حقوق نازل معلمین و افزایش حق‌الزحمه و ایجاد انگیزه در این قشر، و همچنین با توجه به توان دولت و بودجه‌ای که در اختیار دارد، این مهم باید اجرایی شود.

علوی افزود: معلمین قشری هستند که همیشه برای بالندگی و رشد علمی کشور تلاش می‌کنند، لذا باید دولت برای حمایت از این قشر اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار