مدیرکل هواشناسی استان کردستان از بارش برف و باران و احتمال آبگرفتی معابر شهری و روستایی و طغیان رودخانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 16 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم، از ورود یک سامانه بارشی فعال به استان خبر داد و اظهار کرد: از فردا بارش‌ها آغاز و تا آخر روز سه‌شنبه ادامه دارد، در روز چهارشنبه بارش‌ها به طور موقت قطع می‌شود و مجدداً از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی تا روز جمعه آسمان کردستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در سال‌ جاری 213 میلی‌متر بوده است گفت: بیشترین شدت بارش‌ها بعد از ظهر روز دوشنبه تا اواخر روز سه‌شنبه است و بیشترین شدت در نوار غربی و تا حدودی جنوب استان کردستان است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: در شهرهای مانند بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران و سنندج احتمال آبگرفتی معابر شهری و روستایی و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی گفت: در نوار شمالی و شهرهای سقز، دیواندره، بیجار و زرینه بارش‌ها به دلیل حاکم بودن هوای سرد در منطقه احتمالاً به صورت برف است و از روز دوشنبه تا سه‌شنبه تقریباً بارش‌ها در این مناطق به صورت برف است.

صدیقی افزود: هواشناسی برای فردای استان آسمانی نیمه ابری، مه‌آلود همراه با بارش برف و رعد و برق پیش‌بینی کرده است و بر این اساس احتمال کولاک برف و مه گرفتی در گردنه‌ها و اختلال دید و تردد در محورهای ارتباطی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار