پیش‌بین مسئول هواشناسی کردستان خبر داد
پیش‌بین مسئول اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با ورود امواج ناپایدار به منطقه، بارش ها از روز جمعه در مناطق غربی استان آغاز شده که در این مدت هورامان تخت دومین شهر پربارش کشور در شبانه روز گذشته بود.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 01 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، خبات قمری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: امواج بارشی از روز جمعه وارد منطقه شده که در شبانه روز گذشته تمامی مناطق استان شاهد بارش باران بوده و بیشترین میزان آن در استان شامل 55 میلی متر در شهر هورامان‌تخت از توابع سروآباد است.

وی گفت: این شهر پس از آستارا در استان گیلان با 66 میلی متر بارش در رتبه دوم قرار گرفته است و پس از هورامان نیز رامسر استان مازندران با 48 میلی متر در رتبه سوم است.

پیش‌بین مسئول اداره کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته تمامی گزارشات ارسالی از ایستگاه‌های هواشناسی بارش باران بوده که پس از هورامان تخت، بیشترین بارندگی‌ها شامل 25 میلی متر در مریوان، 20 میلی‌متر حاجی ممدان سقز، 18 میلی متر در بانه و 13 میلی متر سلین هورامان است.

وی گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیشیابی هواشناسی آسمان کردستان در شبانه روز آینده شاهد بارندگی‌های متناوب است و پس از آن (از ظهر یکشنبه تا اواخر روز سه‌شنبه)، استان هوای پایداری دارد.

قمری افزود: همچنین احتمال می‌رود از روز چهارشنبه مجدداً یک سامانه هوای بارشی وارد آسمان استان شود که بارش‌های خوبی از این سامانه پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار