مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان استان در 20 روز اول آبان امسال 181 میلیون و 97 هزار و 228 مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 22 درصد بیشتر است.
کد خبر: ۶۷۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 14 November 2018

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مشترکان استان در 20 روز اول آبان امسال 181 میلیون و 97 هزار و 228 مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 22 درصد بیشتر است.

وی گفت: مصرف مشترکان گاز طبیعی استان بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی در سال گذشته 147 میلیون و 867 هزار و 756 متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان این افزایش مصرف را ناشی از زودتر سرد شدن هوا و بارندگی ها نسبت به سال گذشته دانست و تصریح کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده اولویت شرکت گاز تامین مصارف بخش خانگی است.

وی گفت: این شرکت موظف به تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج تا اواخر آبان ماه بوده و در سال 96 و هشت ماه منتهی به آبان امسال تامین سوخت به این نیروگاه بطور کامل انجام گرفته است.

فعله‌گری با اشاره به اینکه پارسال در مجموع 2 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کردستان مصرف شد، افزود: از این رقم مصرف، 40 درصد مربوط به بخش خانگی، 40 درصد نیروگاه سیکل ترکیبی و مابقی نیز بخش صنعتی بود.

وی اظهار کرد: تامین سوخت مستمر و مداوم در تمام بخش‌ها ناشی از افزایش تولید گاز در سطح کشور و همچنین رویکرد شرکت ملی گاز ایران در بحث جایگزینی گاز به جای سایر سوخت‌های فسیلی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حوزه توسعه گازرسانی به روستاها و شهرهای استان در منطقه و سطح کشور در وضعیت مناسبی هستیم، به نوعی که ضریب نفوذ گاز استان از میانگین کشوری بالاتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار