جای آن است که خون موج زند در دل لعل
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان دیروز لیستی از مشکلات ریز و درشت کارگران شاغل در بازارچه‌های مرزی استان را رسانه‌ای کرد؛ تاریخ را به یک روز قبل از آن اظهارات دردآور ورق زدیم و دیدیم مدیری که باید اولویت نخست‌اش حل مشکلات آن قشر زحمتکش باشد تماشاچی جشنواره انار است!
کد خبر: ۶۷۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 21 October 2018

به گزارش تابناک کردستان، شاکر ابراهیمی، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان، دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران از وضعیت نامناسب کارگران شاغل در بازارچه‌های مرزی کردستان خبر داد.

«وی گفت: تعدادی از این کارگران که در دو بازارچه مرزی بانه و مریوان مشغول به کار هستند، بیمه ندارند و از دستمزد مناسب نیز بی‌بهره‌اند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان تصریح کرد: برخی از کارفرماها، دستمزد کارگران خود را «سلیقه‌ای» پرداخت می‌کنند؛ به عبارتی حداقل مزد قانون کار رعایت نمی‌شود و هرچقدر که بخواهند به کارگر می‌پردازند، علاوه بر آن، این کارگران از حق تعطیلات قانونی نیز بی‌بهره‌اند.

وی مشکل را از «کمبود نظارت» دانست و گفت: بر اجرای قانون کار و بحث دستمزد، نظارت کافی صورت نمی‌گیرد؛ قرار است برای رسیدگی به مشکلات این کارگران به بازارچه‌های مرزی برویم و اطلاعات مشخصی از وضعیت شغلی آنها جمع‌آوری کنیم و بعد از آن، مراتب را از طریق مقامات مسئول پیگیری خواهیم کرد.

ابراهیمی افزود: تعدادی از کارگران باربرِ شاغل در این بازارچه‌ها از وضعیت شغلی خود ناراضی هستند و خواستار رسیدگی مسئولان و تغییر شرایط هستند».

بنا بر تطویل این نوشتار نیست؛ با مروری بر آنچه در مطلع این نوشتار بازنشر شد بی‌اختیار به دنبال نام و نشان مدیری گشتم که متولی حوزه کار این استان و مشکلات کارگران بی‌پناه است؛ یک روز از تاریخ را که به عقب ورق زدم او را در جشنواره یافتم؛ جشنواره انار هورامان!

هیچ چیزی برای گفتن وجود ندارد؛ تنها یک نگرانی می‌ماند! یکی از همین روزها، تصاویر این مدیر در کنار کارگران بازارچه‌های مرزی، کل فضای مجازی استان را تسخیر کند و در این میان قلم به مزدی هم بنویسد همه مشکلات کارگران شاغل در بازارچه‌های مرزی کردستان حل شد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
جشنواره انار برای مدعوین صاحب نام و نشان انار دارد آن هم چه اناری. در عوض شرکت در جمع کارگران متوقع! بازارچه های مرزی جز دردسر دستاوردی برای صاحبان مناصب اجرایی ندارد. معلوم است که جذبه و شوق حضور در جشنواره انار بیشتر و خیلی بیشتر از حضور در جمع آن کارگران متوقع! است البته بدفهمی نشود مدیرانی که در جشنواره انار شرکت کرده و در مراجعت اگر به فرض تقریباً محال مقدار ناچیزی انار همراه خود آورده باشند جهت کمک به باغداران زحمت کش بهای آنرا بیشتر از نرخ معمولی پرداخت کرده اند! شرکت آنها در این جشنواره صرفاً به خاطر تقویت تولید و تشویق باغداران بوده ولاغیر! گفتم که مبادا خدای نا خواسته برداشت بد بشود.
عرض دیگری نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار