بحران آب در روستاهای کردستان و بی‌عملی دولتمردان
55 درصد روستاهای بانه با مشکل کمبود شدید آب مواجه هستند؛ آب و فاضلاب روستایی بانه به دلیل نداشتن تانکر حمل آب و امکانات، توان آبرسانی به 31 روستای مواجه با بحران را ندارد؛ حالا اگر کسی می‌پرسد استانداری کردستان در پاسخ به تقاضای کمک در این زمینه چه اقدامی انجام داده پاسخ می‌گیرد، «هیچ»!
کد خبر: ۶۶۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 09 October 2018

به گزارش تابناک کردستان، محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه هفته گذشته در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در استانداری کردستان برگزار شد، از عملی نشدن وعده‌های دولت در حوزه آب استان به شدت انتقاد کرد.

وی در آن جلسه گفت: «در استان برای تأمین آب شرب بسیاری از روستاها با مشکل جدی مواجه هستیم و چهار شهر کردستان هم با همین مشکل دست به گریبان هستند». 

بیگلری به وعده تأمین آب برخی از روستاهای حوزه سقز و بانه از محل سدهای احداث شده هم اشاره کرد و افزود: «مردم شریف این روستاها منتظر عملی شدن وعده‌ها هستند».

حالا و تنها کمتر از یک هفته بعد از سخنان نماینده مردم سقز و بانه، ایرنا از قول یکی از مدیران دولت در شهرستان بانه خبری منتشر کرده که مایه تأسف است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی بانه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولت گفته «55 درصد روستاهای این شهرستان شامل 44 روستا، با مشکل کمبود شدید آب شرب مواجه هستند که از این 44 روستا اکنون به 13 روستا به صورت سیار و با استفاده از تانکر آبرسانی می‌شود؛ به دلیل نداشتن تانکر حمل آب و امکانات، توان آبرسانی به دیگر روستاهای مواجه با بحران کم آبی را نداریم»!

آنچه این مقام مسئول بر زبان آورده نیاز به توضیح ندارد؛ دارد؟ اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ لابد کسی که این خبر را می‌خواند انتظار دارد در ادامه با جملاتی از این دست در خبر مواجه شود؛ «فرماندار بانه به سرعت پیگیر رفع مشکل شد»؛ «استانداری کردستان وارد عمل شد و برای حل مشکل اقدام کرد»؛ «اداره کل مدیریت بحران کردستان امکانات لازم را برای مقابله با بحران تأمین کرد و مشکل روستانشینان در کوتاه مدت برطرف شد»؛ خیر! اینگونه نیست؛ ادامه اظهارات مدیر آب و فاضلاب روستایی بانه را بخوانید.

مدیر آبفار بانه با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی «شیوه ده» با مشکل کمبود شدید آب مواجه است، گفت: این مجتمع آب 6 روستای بانه را تامین می‌کند اما به دلیل کاهش 50 درصدی آب چاه‌های تامین کننده این مجتمع، به ناچار آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود؛ به ناچار از مخزن مادر به مجتمع شیوه ده آب تزریق می‌کنیم.

نصیری خواستار کمک مدیریت بحران استانداری برای رفع مشکل کمبود آب روستاهای بانه شد و افزود: تاکنون چندین بار از استانداری تقاضای کمک کردیم اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. 

آنچه در این مقال آمد تنها گوشه‌ای از مشکلات مردم در کردستان است؛ نیاز به تفسیر و تحلیل دیگری هم نیست؛ از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، پست‌های مدیریتی در کردستان (بخوانید غنایم انتخاباتی) در میان عده‌ای از نزدیکان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در کردستان تقسیم شده و آنچه در استان مشاهده می‌شود تبعات و نتایج کاملاً روشن آن رویداد است.

و اما نکته‌ای هم نباید در این میان ناگفته بماند؛ استاندار کردستان قطعاً از بسیاری از مشکلات مردم بی‌خبر است؛ عده‌ای از همراهان ناهمدل استاندار هم ماه‌هاست مانع دسترسی رسانه‌ها به «مرادنیا» و انعکاس مستقیم و بدون واسطه مشکلات به وی و جویا شدن راهکارهای نماینده عالی دولت در استان، برای حل مشکلات کردستان یا دست‌کم نقل اظهارات وی برای «امید»بخشی به مردم در این راستا هستند که در این باره هم، به زودی و با ارائه مستنداتی روشنگری خواهیم کرد.

اقدام استانداری برای کمک به رفع مشکل آب روستاهای بانه؛ «هیچ»!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار