دانش آموز کلاس اول ابتدایی مدرسه روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه زیر آوار ماند و جان باخت.
کد خبر: ۶۶۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴ 08 October 2018

به گزارش تابناک کردستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با تایید این خبر اظهار کرد: این حادثه ظهر امروز (دوشنبه) در مدرسه ابتدای روستای گرماش اتفاق افتاد و منجر به مرگ این دختر دانش آموز کلاس اول شد.

رشید قربانی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: فرسوده بودن این مدرسه مهمترین علت وقوع این حادثه و ریزش دیوار حیاط است که به مرگ این دانش آموز انجامید.

وی با اشاره به فرسوده بودن ساختمان بسیاری از مدارس این استان افزود: در حال حاضر یک سوم مدارس استان غیراستاندارد بوده که مدرسه روستای گرماش نیز یکی از این مراکز آموزشی فرسوده و غیر استاندارد است.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه این مدرسه تنها یک کلاس چند پایه با 10 تا 12 دانش آموز دارد، تصریح کرد: دنیا ویسی یکی از دانش آموزان مدرسه مذکور جلوی دیوار حیاط بود که در همان لحظه قسمتی از آن فرو می‌ریزد و برخورد سنگ با سر دانش آموز منجر به مصدوم شدنش می‌شود.

وی گفت: پس از وقوع حادثه بلافاصله دانش آموز مصدوم توسط مدیر مدرسه و پدرش به بیمارستان بعثت سنندج منتقل می‌شود ولی بر اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

قربانی ضمن تسلیت به خانواده این دانش آموز ابراز امیدواری کرد با احداث مدارس جدید و استاندارد در نواحی مختلف استان دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری برای دانش آموزان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار