مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: 97 درصد جمعیت این استان از خدمات همراه اول بهره‌مند هستند که تلاش می‌شود با اجرای طرح‌هایی 3 درصد مابقی جمعیت هم از این خدمات برخوردار شوند.
کد خبر: ۶۶۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 27 September 2018

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 500 هزار مشترک همراه اول در استان کردستان از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 500 مشترک خانگی در استان نیز از بستر فیبر نوری بهره می‌برند، گفت: این در حالی است که برای 30 هزار مشترک هم ظرفیت‌سازی شده و آمادگی پشتیبانی وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه تا پایان امسال این مشترکان افزایش می‌یابند، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 4500 کیلومتر طرح فیبر نوری در شهرهای مختلف استان اجرا شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از فیبر نوری گفت: ظرفیت نامحدود، بستر امن، امکان استفاده کامل از اینترنت اشیا، سیستم مبتنی بر آی پی و امکان هوشمندسازی از جمله امکانات و ظرفیت‌های استفاده از فیبر نوری است.

«اینترنت اشیا (Internet Of Things) یک سیستم مرتبط با تجهیزات محاسباتی، ماشین‌های دیجیتالی و مکانیکی، آبجکت‌ها، حیوانات و یا انسان است که دارای شناسه منحصر به فرد بوده و توانایی انتقال داده روی شبکه، بدون نیاز به تعامل و دخالت انسان با انسان یا انسان با کامپیوتر را دارد».

فیبر به خانه (FTTH) نوعی تکنولوژی است که در آن یک فیبر نوری از دفتر مرکزی به ارائه‌ دهنده‌ خدمات مخابراتی و سپس محل استقرار مشترک کشیده می‌شود. وقتی محل، معنای گسترده‌ تری از خانه داشته و شامل دفاتر کار، ساختمان‌های آپارتمانی، مجتمع‌ها و دیگر محل‌ها نیز می‌شود، نام FTTX مناسب ‌تر است.

در حال حاضر حدود 580 هزار مشترک تلفن ثابت نیز تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات کردستان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار