مدیرکل تعاون کردستان خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: توزیع سبد حمایتی کالا برای اقشار آسیب‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، تعاونی‌های مصرف محلات، کارمندی، کارگری و فروشگاه‌هایی که از قبل مشخص شده‌اند، آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 23 September 2018

به گزارش تابناک کردستان، برهان صلواتی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: توزیع سبد حمایتی کالا برای اقشار آسیب‌پذیر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، تعاونی‌های مصرف محلات، کارمندی، کارگری و فروشگاه‌هایی که از قبل مشخص شده‌اند، آغاز شد.

وی گفت: وجوه مربوط به خرید کالا از 27 شهریور به حساب برخی سرپرستان خانوارهای محروم واریز شده و آنان می‌توانند برای خرید کالا به فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: بر اساس تصمیم ‌گیری‌ها 7 تا 9 میلیون نفر از خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی در کل کشور این سبد کالایی را دریافت می‌کنند که 190 هزار نفر آنها در استان کردستان هستند.

وی با اشاره به اینکه با ارسال پیامک به افرادی که مشمول دریافت این سبد کالایی می‌شوند اطلاع‌رسانی شده است، گفت: وجوه در همان کارتی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود، شارژ شده و سرپرست خانوارها می‌توانند برای خرید کالا از آن طریق اقدام کنند.

صلواتی افزود: این وجوه به ‌صورت نقدی قابل دریافت نیست بلکه سرپرست خانوار فقط می‌‌تواند کالاهای اساسی در 9 گروه کالایی شامل گوشت، مواد پروتئینی، شوینده‌ها، روغن، برنج و مانند آن را از شعبه‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کند اما در انتخاب کالا و مقدار آن آزاد هستند.

وی اظهار کرد: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارزش مادی سبد غذایی حمایتی یاد شده برای خانوار تک ‌نفره و غیرمستمری‌ بگیران 400 هزار ریال، خانوار 2 نفره 800 هزار ریال، خانوار 3 نفره یک میلیون ریال، خانوار 5 نفره یک میلیون ‌و 300 هزار ریال و خانوار 6 نفره و بالاتر یک میلیون ‌و 450 هزار ریال است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه سقف این یارانه برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و 450 هزار ریال است، گفت: گروه‌هایی که تاکنون مشمول دریافت این سبد حمایتی شده‌اند، مستمری ‌بگیران بهزیستی و کمیته‌ امداد امام (ره)، موردی ‌بگیران بهزیستی و سایر اقشار کمیته امداد هستند.

وی افزود: مستمری‌بگیران بر اساس بعد خانوار و موردی‌بگیران بهزیستی بر اساس پرونده‌های اجتماعی، توانبخشی، ضایعه نخاعی، پشت ‌نوبتی، وسایل توانبخشی و مستمری شامل دریافت سبد حمایتی کالایی می‌شوند.

صلواتی تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، اتحادیه‌های فرهنگیان، جانبو، رفاه، اتکا، تعاون روستایی، اسکاد، سپه، امکان، شهروند و تعاونی‌های مصرف محلی این کالاها را در اختیار مشمولان قرار می‌‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار