امام‌جمعه موقت مهریز:
امام جمعه موقت مهریز با اشاره به ضرورت تلاش در جهت رفع مشکلات مردم، اظهار داشت: عزل مدیران ناکارآمد و خائن، مطالبه جدی مردم است.
کد خبر: ۶۵۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 15 September 2018

حجت‌الاسلام علی زارع در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهریز با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) گفت: تقوای الهی را پیشه کنید و از دنیا دوری‌کنید و اگر قرار بود دنیا باقی بماند برای کسی، پیامبران الهی برای ماندن در دنیا از همه شایسته‌تر بودند.

وی سالروز وفات حکیم بزرگ، میرزا جهانگیرخان قشقایی در ۲۴ شهریورماه را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: نام میرزا جهانگیرخان قشقایی به عرفای بزرگ شبیه نیست اما از حکما و عرفای بزرگ است. کسی که آلات موسیقی و لهو و لعب را کنار گذاشت و مقیم مدرسه علمیه شد و شاگرد مکتب جعفری (ع) گردید. در حال حاضر نیز آرامگاه او در تخت فولاد اصفهان، ملجأ عارفان است. امروز نیز دختران و پسران، خود را درگیر موسیقی و مأنوس آلات و ادوات آن کرده‌اند کمی به خود بیاییم و از اسباب گناه دوری‌کنیم.

امام‌جمعه موقت مهریز با اشاره به سالروز حمله صدام به ایران در ۲۹ شهریور سال ۵۹ تأکید کرد: صدام ملعون در این تاریخ، قرارداد الجزایر را پاره کرد و عملاً وارد جنگی دهشتناک با مملکت اسلامی ما شد. او با سبک‌سری‌ها و زیاده‌خواهی‌هایش، دو کشور را به جان هم انداخت و باعث شد نفوس پاک و انسان‌هایی نیکو و درستکار به شهادت برسند.

خطیب نماز جمعه مهریز سالروز وفات شاعر آئینی، سید محمدحسین بهجت معروف به شهریار که به نام روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است را تسلیت گفت و از مقام والای ایشان در مدح اهل‌بیت پیامبر در اشعار خود به‌ویژه، شعر معروف «علی ای همای رحمت» تجلیل کرد.

زارع روز تاسوعای حسینی که به تعلق خاصی دارد به حضرت ابوالفضل العباس (ع) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: در این روز وفا تجلی پیدا کرد و عشق به امام زمان یعنی حضرت امام حسین (ع)، معنا شد. حضرت ابوالفضل العباس (ع) در جواب امان‌نامه‌ای که برایش فرستادند فرمود هیهات اگر من امام زمانم را تنها بگذارم و درحالی‌که می‌دانست این جبهه جنگ، پایانش شهادت است می‌ماند و از حسین و اهل حرم ایشان، پاسداری می‌کند. ایشان اسوه ایثار و وفا هستند و ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب تشیع در وصف حضرت ابوالفضل العباس (ع) آرزو می‌کنند که ای‌کاش در روز قیامت هم‌نشین ایشان باشند.

وی همچنین با گرامیداشت روز عاشورای حسینی، شهادت سیدالشهدا (ع) و اهل‌بیت گرامی ایشان را تسلیت گفت و ادامه داد: روز عاشورا روزی است که امام حسین (ع) به عهد دیرینش با خدا وفا کرد. او از جان و مال و فرزندانش گذشت و اسارت کشیدن اهل‌بیتش را به خاطر حفظ و احیای دین الهی به جان خرید.

امام‌جمعه موقت مهریز افزود: بدترین شرایط ممکن بر امام حسین و اهل‌بیت گرامی ایشان روا داشته شد و دشمن از هیچ ددمنشی علیه ایشان کوتاهی نکرد. دشمنی که می‌خواست برای همیشه فاتحه امامت و ولایت را بخواند و آنچه را که ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها نتوانستند را مرتکب شود؛ اما امام ایستاد و از صراط مستقیم الهی منحرف نشد.

زارع با اشاره به مظلومیت امامت و ولایت و اوج آن در روز عاشورا تأکید کرد: امروز نیز دشمن در پی نابودی دین و امامت و ولایت است و در لباس دین می‌خواهد جامعه اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و موجبات نابودی آن را فراهم کند. همان‌طوری که در حال حاضر در سوریه و عراق فتنه‌های زیادی را ایجاد کرده است.

 

وی بابیان اینکه امیدواریم سه قوه در راستای حل مشکلات معیشتی مردم و مبارزه با مفاسد تمام تلاش خود را انجام دهند تصریح کرد: امیدواریم قوه قضائیه همواره با مفاسد اقتصادی برخورد کند و موجبات امیدواری مردم را فراهم کند. قوه مجریه و ریاست جمهوری نیز باید مدیران خائن به انقلاب و نظام اسلامی را معرفی و عزل کند. مردم در قبال تحمل مشکلات انتظار دارند با مفسدین و متخلفین برخورد شود و مسئولین نیز با تمام قوا در راستای رفع مشکلات تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه مهریز با قدردانی از اقتدار سپاه در کشف و انهدام لانه فساد و نفاق در کردستان عنوان کرد: دشمن در هیچ شرایطی دست از دشمنی خود برنمی‌دارد و درصدد زیرسوال بردن و نابودی تسلیحات موشکی ماست و از سپاه که بااقتدار امنیت مردم را حفظ کرد و مایه سربلندی مردم شد قدردانی می‌کنیم.

زارع با اشاره به امربه‌معروف و نهی از منکر که فروع دین و یکی از اهداف مهم امام حسین (ع) بود اظهار داشت: بسیاری از مشکلات اکنون جامعه ما به خاطر فراموش کردن امربه‌معروف و نهی از منکر است. در این ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، عده‌ای به مهریز مسافرت کرده‌اند اما حرمت این ایام را نگه نمی‌دارند. باید مردم با حرمت‌شکنی‌ها با زبان خوش‌برخورد کنند و بی‌تفاوت نباشند.

وی هم‌چنین در مورد ساخت زائرسرای مهریزی‌ها در کربلای معلا پیشنهاد کرد، مردم و خیرین، نذورات خود را برای ساخت این زائرسرا که عام‌المنفعه است اختصاص دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار