کسی بگوید در این استان چه خبر است؟
صدا و سیمای کردستان در روزهای اخیر گزارشی بسیار مختصر درباره دوخت لباس فرم مدارس در این ایام که نزدیک به آغاز سال تحصیلی است پخش کرد که در گزارش یادشده یک مدیر دولتی از عدم نظارت دولت بر بازار دوخت لباس مدارس انتقاد می‌کند؛ بی‌عملی در این استان ظاهراً کار مدیران را به خودانتقادی هم کشانده است.
کد خبر: ۶۵۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 12 September 2018

به گزارش تابناک کردستان، ایام نزدیک به آغاز سال تحصیلی یکی از دوره‌های زمانی در طول سال است که همواره قیمت‌ها در این ایام بویژه در حوزه ملزومات دانش‌آموزان افزایش را تجربه می‌کند و یک از ابزارهای جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی، نظارت دولت بر عرضه اجناس و انجام خدمات مرتبط با این بخش است.

این رسانه بی آنکه بخواهد کوچکترین قضاوتی درباره عملکرد مسئولان دولتی در کردستان در حوزه نظارت بر بازار داشته باشد تنها به نقل ماوقع گزارشی که به تازگی از صدا و سیمای مرکز استان در این ارتباط پخش شد بسنده کرده و تحلیل و نتیجه‌گیری از موضوع را به مخاطب واگذار می‌کند.

یکی از همکاران سیمای مرکز کردستان در گزارشی ضمن اشاره به موضوع لباس فرم دانش‌آموزان دختر و پسر در مدارس کردستان گفت: مردم با آنها تماس گرفته و پرسیده‌اند چرا لباس‌های فرم ارزان و سامان‌دهی شده نیست؟

سیمای مرکز کردستان سپس اقدام به پخش سخنان مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان می‌کند که این مسئول دولتی در این باره اظهار کرد: اجرت دوختی که از طریق اتحادیه [دوزندگان] به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعکس و به سازمان دانش‌آموزی اعلام شده بود برای دوخت یک دست مانتو شلوار در دوره ابتدایی 15 هزار تومان، دوره راهنمایی 16 هزار تومان و در دوره متوسطه دوم 23 هزار تومان بود.

وی افزود: اگر به این مبالغ، قیمت پارچه هم اضافه شود قیمت‌ها در دوره پیش‌دبستانی 30 هزار تومان، ابتدایی 37 هزار تومان، متوسطه اول 43 هزار تومان و در متوسطه دوم 55 هزار تومان خواهد شد. 

اما قسمت جالب ماجرا اینجاست؛ مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان به صراحت عنوان کرد: «به دلیل عدم نظارت اتحادیه و صنعت و معدن بر روی این قضیه، قیمت‌ها الان 70 هزار تومان و 80 هزار تومان است و هر خیاط و هر دوزنده‌ای نرخ خودش را از مردم می‌گیرد»!

این اظهارات کاملاً روشن است و به هیچ تفسیری نیاز ندارد؛ مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان به حق یا ناحق سازمان صنعت، معدن و تجارت را متهم به عدم نظارت بر قیمت مانتو شلوار مدارس کرده است.

حال اگر دولتمردان در کردستان بنایی به روشنگری برای مردم در این حوزه داشته باشند دو راه بیشتر وجود ندارد؛ نخست آنکه اظهارات مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان بررسی شده و اگر این مقام مسئول دست به سیاه‌نمایی زده موضوع روشن شده و به مردم هم اعلام شود که قیمت لباس فرم مدارس در کردستان منصفانه است و موضوع به کلی تمام شود و دوم آنکه آنچه این مقام دولتی بر علیه دولت عنوان کرده تأیید گردد و ضمن تشریح دلایل سوء‌عمل دستگاه‌های مسئول در برخورد با متخلفان در بازار، در روزهای باقی‌مانده تا سال تحصیلی جدید، با تشدید نظارت‌ها، اندکی از فشار اقتصادی تحمیل شده بر مردم توسط سودجویان کاسته شود.

ناگفته نماند اگرچه ممکن است 70 و 80 هزار تومان وجه خرید مانتو شلوار مدارس برای مسئولان دولتی به چشم نیاید اما در این شرایط اقتصادی سخت پرداخت همین مبلغ هم می‌تواند یک خانوار کم‌بضاعت در کردستان را دچار مشکل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار