مدیر گمرک مرز باشماق مریوان گفت: با ادامه حضور اشرار در مناطق صفر مرزی و ایجاد رعب و وحشت برای رانندگان امکان تعطیلی مرز باشماق وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 10 September 2018

به گزارش تابناک کردستان، فرید حق پناه در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: از سوی مسئولان گمرک اقلیم کردستان عراق نسبت به تعطیلی مرز باشماق و جلوگیری از هرگونه عبور و مرور خودرو در صورت استمرار حضور اشرار و قاچاقچیان در این منطقه اخطار گرفته‌ایم و با این روندی که در پیش هست امکان تعطیلی مرز وجود دارد.

وی با اشاره به نوسانات ارزی کشور و بالا رفتن قیمت دلار، گفت: قاچاقچیان کالا و ارز که بیشتر به اشرار شبیه هستند با تهدید سلاح سرد رانندگان عراقی و خودروهایی که قصد خروج از مبادی گمرک را دارند، نسبت به خروج کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ و فرآورده‌های نفتی در حال اقدام هستند.

مدیر گمرک مرز باشماق مریوان تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم قاچاقچیان نیمه‌های شب با حضور در مناطق صفر مرزی اقدام به اختفای کالاهای اساسی کرده و پس از اینکه از اجازه خروج خودروهای عراقی از مرز اطلاع می‌یابند با تهدید و ضرب و شتم رانندگان اقدام به جاسازی کالاهای اختفا یافته در کامیون‌ها می‌کنند و این کار باعث ایجاد رعب و وحشت در میان رانندگان شده است.

وی گفت: علیرغم آنکه نیروهای مرزبانی در این منطقه مسقر هستند اما به دلایل نامعلوم در صورت گزارش این اتفاقات اجازه دخالت در امور را ندارند و همین امر باعث سوءاستفاده بیشتر این اشرار شده است.

حق‌پناه افزود: مقامات و مسئولان گمرک مرز باشماق در اقلیم کردستان عراق نیز به همین دلیل اقدام به تهدید تعطیلی مرز و جلوگیری از ورود و خروج خودروهای باری از مبادی رسمی مرزی کرده‌اند که فعلاً توانسته‌ایم به آنها این اطمینان را بدهیم که دیگر چنین کارهایی تکرار نخواهد شد که متاسفانه تاکنون نیز موفق نبوده‌ایم.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار