مدیرکل آموزش و پرورش تشریح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه 110 ساختمان آموزشی در کردستان تخریبی است، گفت: آموزش و پرورش کردستان 2 هزار و 750 ساختمان در اختیار دارد که از این تعداد 900 مورد به تعمیر اساسی و مقاوم سازی ساختمان نیاز دارد و 800 واحد هم از استانداردهای مورد تایید نظام مهندسی برخوردار نیست.
کد خبر: ۶۵۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 09 September 2018

به گزارش تابناک کردستان، رشید قربانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش کردستان 2 هزار و 750 ساختمان در اختیار دارد که 112 مورد از آنها اداری و بقیه فضای آموزشی، تربیتی و ورزشی است. 

وی گفت: از این تعداد 900 مورد به تعمیر اساسی و مقاوم سازی ساختمان نیاز دارد و 800 واحد هم از استانداردهای مورد تایید نظام مهندسی برخوردار نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حال حاضر 155 فضای آموزشی در دست احداث در استان داریم که هم توسط خیرین و هم با اعتبارات ملی و استانی توسط سازمان نوسازی مدارس در دست احداث است که مقرر شده تا اوایل مهر 97، 45 فضا تحویل داده شود. 

وی گفت: 110 ساختمان آموزشی در حال حاضر تخریبی و در وضعیت بدی هستند که برخی از آنها بلااستفاده مانده اما تعدادی هم به ناچار، مورد استفاده آموزش و پرورش است. 

قربانی با اشاره به اینکه مدارس روستاهای استان مشکلی ندارند و عمده مشکلات مربوط به حاشیه شهرهاست، افزود: برای تکمیل 150 فضای آموزشی در دست احداث، بر اساس قیمت‌های امروز 136 میلیارد تومان نیاز است.      

وی خاطر نشان کرد: احداث 150 مدرسه دیگر در استان لازم است که به طور میانگین 155 میلیارد تومان مورد نیاز است.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار