بانک مرکزی گزارش آمار چک‌های مبادله‌ای کشور در تیرماه 97 را منتشر کرد
بانک مرکزی گزارش آمار چک‌های مبادله‌ای کشور در تیرماه 97 را منتشر کرد که طبق آن، کردستان با بیشترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای، بدترین وضعیت را در میان استان‌های کشور دارد؛ نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در کردستان 8.09 درصد از میانگین کشور بیشتر است!
کد خبر: ۶۴۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ 25 August 2018

به گزارش تابناک کردستان، اداره آمار اقتصادی مدیریت کل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی گزارش تیرماه 97 درباره آمار چک‌های مبادله‌ای در کشور را منتشر کرد.

بر اساس گزارش مذکور، استان‌های کردستان(22.33درصد)، کهگیلویه‌وبویراحمد(20.4درصد) و چهارمحال‌وبختیاری(19.57درصد)، به ترتیب، بیشترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای را به نام خود ثبت کرده‌اند.

استان کردستان در حالی با ثبت آمار 22.33 درصدی بدترین وضعیت را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده که نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در کل کشور تنها 14.24 درصد است.

نکته دیگری که در گزارش بانک مرکزی حائز اهمیت است آنکه، علت برگشت خوردن 97 درصد تعداد چک‌ها در استان کردستان کسری یا فقدان موجودی بوده و تنها 3 درصد از کل تعداد چک‌های برگشتی در استان به دلایلی چون عدم تطابق امضا، نقص امضا، مغایرت تاریخ عددی و حروفی، مخدوش بودن امضا یا مندرجات چک، مغایرت مبلغ حروفی با عددی چک، مسدود بودن حساب مورد نظر و مسدود بودن چک با شماره سری و سریال مرتبط، برگشت خورده‌اند.

گزارش‌ها از سطح بازار کردستان تقریباً مشابه گزارش‌ها از پایان سال 96 است و طبق آن بسیاری از فعالان اقتصادی کالای خود را از طریق صدور چک خریداری کرده‌اند و به دلیل رکود در بازار نتوانسته‌اند آن کالا را به فروش برسانند و به همین دلیل هم، توان پاس کردن چک‌های صادره را نداشته‌اند و چک‌شان برگشت خورده است و این گزارش‌ها بر نظر کارشناسانی صحه می‌گذارد که بالا بودن آمار چک‌های برگشتی را یکی از نشانه‌های نامناسب بودن فضای کسب و کار می‌دانند.

گزارش تیرماه 97 بانک مرکزی درباره آمار چک‌های مبادله‌ای کشور، بار دیگر اذهان ناظران امور استان را متوجه عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت در کردستان می‌کند؛ بماند آنکه نمایندگان مردم استان در مجلس، انگار تنها «تماشاچی» وضعیت حاضر هستند.

با این اوصاف؛ اینکه چرا کردستان در نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله‌ای، باز هم، استان نخست کشور شده سؤالی است که بد نیست معاون اقتصادی استاندار کردستان و نمایندگان مردم استان در مجلس پس از هم‌فکری! به آن پاسخ دهند.

کردستان در نسبت تعداد چک‌های برگشتی به مبادله‌ای، «باز هم»، استان نخست کشور شد/معاون اقتصادی استاندار کردستان جهت استحضار و هم‌فکری با مجمع نمایندگان استان! + نمودار

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
معاون اقتصادی استاندار خود بهتر از هر کس دیگری از وضعیت آشفته و بی سروسامان کردستان آگاهند و برایشان اهمیتی ندارد که سرانجام چنین وضعیتی به کجا خواهد کشید. آنچه دل مشغولی همیشگی ایشان است چینش نیروهای وابسته به خود در مناصب اجرایی است که تقریباً در همه سطوح و حوزه سایر معاونت ها به اعمال نظرات خود مشغول است و عملاً کسی هم قادر به بازداشتن او از این دخالت ها نیست واقعیت این است که بار مدیریت همه حوزه ها و معاونت های استانداری بر دوش معاون اقتصادی است و به مانند بختک به مجرای تنفسی استان چسبیده است تا وضعیت بدین سامان است امیدی به بهبود اوضاع در استان وجود ندارد نیازی هم به مشورت با آن مجمع ندارد
عقاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
بررسى فرمائید چند صد مطلب در ناتوانى این چند نفر موج سوار فرصت طلب ،مستدل انتشار یافته است ، ولى انگار گوششان کر است و خود را به کوچه على چپ زده اند، عملکرد محفلى اینان باعث شدت عقب ماندگى استان شده است .
ولى از طرفى هم حق دارد که ناتوان باشد، متخصص زندگى قورباغه چه ربطى به اقتصاد دارد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار