از وعده بی‌سرانجام اعلام اسامی تا سکوت در نشست خبری
کد خبر: ۶۴۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 18 August 2018

شائبه «استخدام‌های غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان» از ماه‌ها پیش مطرح است؛ «سیدمهدی فرشادان» پیشتر وعده داد اسامی افرادی را که غیرقانونی سر کار برده شده‌اند اعلام کند اما به وعده‌اش وفا نکرد! وی اخیراً نامه‌ای به وزیر بهداشت را منتشر کرده که پرداختن به نکاتی درباره آن ضروری است.

به گزارش تابناک کردستان، شائبه «استخدام‌های غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان» ماه‌هاست در استان و غالباً در فضای مجازی، مطرح است و نمایندگان استان هر کدام به شیوه‌ای مدعی پیگیری موضوع شده‌اند هرچند تاکنون گزارش موثقی درباره آنچه در این باب وعده داده‌ بودند به افکار عمومی ارائه نکرده‌اند!

«سیدمهدی فرشادان»، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران هم، سه‌شنبه، 8 خردادماه 97 در نطق پیش از دستور خود، رسماً به موضوع واکنش نشان داد؛ واکنشی که البته مایه تعجب برخی ناظران امور استان شد؛ تعجب از آن جهت که جناب نماینده از وزیر خواسته بود طرح تحقیق و تفحص از روند استخدام‌های دانشگاه را در دستور کار قرار دهد! نیازی به گفتن نیست که «تحقیق و تفحص» از اختیارات مجلس است؛ حالا چطور یک نماینده از وزیر بهداشت خواسته از سازوکار نظارتی خانه ملت برای بررسی استخدام‌های غیرقانونی در علوم پزشکی کردستان استفاده کند، سؤالی است که به نظر می‌رسد تنها «فرشادان» می‌تواند به آن پاسخ دهد!

اما این نطق، همه ماجرای نماینده سنندج و موضوع «استخدام‌های غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان» نیست! «فرشادان» چندی قبل با انتشار یادداشتی در یکی از خبرگزاری‌های مورد وثوقش در استان نوشته بود: «به زودی مکاتبه و پیگیری اینجانب درباره استخدام‌های غیرقانونی علوم پزشکی کردستان به سمع و نظر رسانه‌های مستقل خواهد رسید» و البته بعداً یک نامه خود به وزیر بهداشت در این باره را در فضای مجازی منتشر کرد که درباره این نامه دو نکته وجود دارد.

یکم: تاریخ نامه «فرشادان» به وزیر بهداشت 16 اردیبهشت‌ماه 97 است اما تاریخ انتشار نامه در فضای مجازی 5 تیرماه 97 است؛ اینکه نماینده سنندج، نزدیک به دو ماه بعد از ارسال نامه و البته دستور وزیر برای پیگیری، نامه را در فضای مجازی منتشر می‌کند موضوعی است که چرایی آن محل سؤال و تردید است؛ علاوه بر این، «فرشادان»، 20 مردادماه 97 نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار در سنندج برگزار کرد ولی در آن نشست، طبق اخبار منتشره در رسانه‌ها، در کمال ناباوری، نه در مقام نماینده و نه به عنوان عضو هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به برخی مسائل، اشاره‌ای نکرد!

دوم: اما نکته مهمی در نامه «فرشادان» به وزیر بهداشت وجود دارد و آن، امری است که ظاهراً، محرک جناب نماینده برای پیگیری موضوع بوده است؛ وی به وزیر بهداشت ننوشته که استخدامی غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفته بلکه نوشته «انتشار اخباری دال بر غیرقانونی بودن استخدام‌ها»، موضوع را به «دغدغه مردم» تبدیل کرده است؛ این ادبیات نوشتار، البته که به خودی خود محل ایراد نیست اما اگر با ادعاهای قبلی نماینده در تضاد باشد محل ایراد و البته ظن و گمان است!

جناب «فرشادان»! نکند شما اظهارات خود قبل از انتشار همین نامه و نطق در مجلس را در گفت‌وگو با نگارنده از خاطر برده‌اید؟! نکند یادتان رفته با مدیرمسئول «تابناک کردستان» تلفنی تماس گرفتید و پس از طرح برخی ادعاها درباره عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به صراحت عنوان کردید: «اسامی افرادی را که غیرقانونی بر سر کار برده، به شما خواهم داد»؛ اسامی را به ما که ندادید، اما چرا آن اسامی ادعایی را پیوست نامه خود به وزیر محترم بهداشت نکردید؟!

جناب نماینده! فایل صوتی اظهارات شما موجود است و در زمانی مناسب، به صورت کامل در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت؛ شما باید درباره همه آنچه مطرح کرده‌اید به «مردم» و البته «قانون» پاسخگو باشید.

الغرض؛ صاحب این قلم با استناد به شواهدی غیرقابل انکار، باوری به اظهارات و نامه‌نگاری‌ «فرشادان» در ارتباط با علوم پزشکی کردستان ندارد و آن را صرفاً بازی جناب نماینده با یک کارت سوخته می‌داند و زمان حتماً ثابت خواهد کرد، بازی نماینده با آن کارت، بازی دو سر باخت است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار