«فاضلاب 51 روستا وارد سدی می‌شود که منبع تأمین آب سنندج است»
معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان اعلام کرده فاضلاب 51 روستا در بالا دست سد قشلاق وارد این سد که منبع تامین آب شرب شهر سنندج است، می‌شود؛ وی با اشاره به اینکه 10 روستا از این تعداد نزدیک‌تر به سد هستند، افزوده فاضلاب روستای سراب قامیش با 500 خانوار به صورت مستقیم وارد سد می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 11 August 2018

به گزارش تابناک کردستان، خبرگزاری دولت در کردستان گزارش داده 90 درصد آب شرب شهر سنندج از سد وحدت (قشلاق) و 10 درصد نیز از چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

در همین حال، اقبال حمیدی، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در مصاحبه با ایرنا گفته «فاضلاب 51 روستا در بالا دست سد وحدت (قشلاق) سنندج وارد این سد که منبع تأمین آب شرب این شهر است، می‌شود».

وی با اشاره به اینکه 10 روستا از این تعداد نزدیک‌تر به این سد هستند، افزوده «فاضلاب روستای سراب‌قامیش با 500 خانوار به صورت مستقیم وارد سد می‌شود اما فاضلاب دیگر روستاها به صورت غیرمستقیم وارد سد می‌شود».

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرده «فاضلاب روستاهایی که فاصله بیشتری دارند و به صورت غیرمستقیم وارد سد می‌شود کمتر آلودگی دارد اما ورود مستقیم فاضلاب یک روستا، تهدیدی بهداشتی برای آب سد است».

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 6 ماه است برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب 10 روستای اولویت‌دار بالادست سد وحدت(قشلاق) سنندج مکانیابی کرده‌ایم، گفته «انتظار داشتیم تا امروز دست کم فعالیت ساخت این تصفیه‌خانه آغاز شده باشد اما آبفار (آب و فاضلاب روستایی) به دلیل کمبود اعتبار عملیات ساخت را آغاز نکرده است».

آنچه عنوان شده توسط خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی منتشر شده است؛ محتوای خبر هم تنها نقل اظهارات یک مقام رسمی دولتی است؛ درباره آنچه گفته شده هم به نظر نمی‌رسد نه توضیحی اضافی لازم باشد و نه قضاوتی از سوی صاحبان قلم!

یک مقام دولتی از طرفی به صراحت از یک تهدید بهداشتی سخن گفته و از طرف دیگر از کمبود اعتبار و عدم ساخت تصفیه‌خانه مکانیابی شده سخن به میان آورده است؛ اگر موضوع تمام شده و با نقل این اظهارات دیگر ادامه ورود مستقیم و غیرمستقیم فاضلاب به منبع اصلی تأمین آب شرب سنندج نیازمند پیگیری نیست که هیچ! وگرنه کسی کاری بکند؛ لطفاً!  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عقاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
کدام مسول متخصص باتجربه اى را داریم که خلاقیت‌ و توان مدیریت و برنامه ریزى موضوع را داشته باشد ؟ مدیران موجود بى ربط منتصب شده و آنانى که توان دارند در حاشیه و بدنبال نخود سیاه فرستاده شده اند. . خدا به داد ما مردم بى کس برسد که بجز او کسى را نداریم،. البته بر ستادى هاى فرصت طلب باید پاسخگو باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
بخدا من مانده ام در این استان چه خبر است
حداقل در این فقره مگر خانواده مسئولان هم از این آب استفاده نمی کنند؟
طبق اعلام خود مقامات مسئول فاضلاب یک روستا 500 خانواری مستقیما وارد منبع اصلی آب شرب سنندج می شود و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است!
اورامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
سلام بر تابناک .ای بابا مگر نباید این مردم را .. داد تا باب طبع مسئولین استان باشند و هر چه بگویند چشم قربان جواب بشنوند؟؟؟؟؟؟؟؟
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
بر اساس شرح وظایف ومسولیت ها حوزه معاونت بهداشتی و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی باید حساس بر این موارد و پیگیر بازدارندگی این تهدید جدی بهداشتی باشد
ورود مستقیم فاضلاب در منبع آب اشامیدنی یک شهر موردی نیست که به آسانی قابل اغماض باشد بی تفاوتی تا بدین اندازه در حق سلامت مردم تعجب برانگیز است حالا که مسئولین مربوطه چنین اجحافی در حق سلامت مردم را روا می دارند واقعا لازم است که خارج از این مجموعه -به قول تابناک -کسی کاری بکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار