مدیرکل محیط زیست کردستان خبر داد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: 2 کارگاه تولیدی دانه‌بندی شن و ماسه امیرآباد و رمشت کامیاران و جهاد نصر سد گاران مریوان به علت ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و بی‌توجهی به اخطاریه‌های محیط زیست استان پلمپ شدند.
کد خبر: ۶۴۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 08 August 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کردستان، فریبا رضایی اظهار کرد: 2 کارگاه تولیدی دانه‌بندی شن و ماسه امیرآباد و رمشت کامیاران و جهاد نصر سد گاران مریوان به علت ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و بی‌توجهی به اخطاریه‌های محیط زیست استان پلمپ شدند.

وی گفت: این 2 کارگاه تولیدی دانه‌بندی شن و ماسه که بدون مجوز این اداره کل مشغول به فعالیت بودند، به علت بی‌توجهی به اخطاریه‌های زیست محیطی و تخریب و آلایندگی طبیعت و محیط زیست تا اطلاع ثانوی و رفع آلودگی پلمب شدند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ضمن اشاره به اینکه تامین و رصد سلامتی و بهداشت عمومی مردم و کیفیت آب، خاک و هوای استان، یکی از اصلی‌ترین رسالت‌ها و اولویت‌های کاری این اداره است، تصریح کرد: این اداره ‌کل و ادارات تابعه شهرستانی، وظایف ذاتی خود را در چهارچوب قانون و مقررات دنبال کرده و پس از انقضای فرصت و بی‌توجهی مسئولان کارگاه‌های مذکور، نسبت به پلمپ آنها اقدام کرده است.

وی از تلاش و پیگیری‌های مجموعه کارکنان معاونت نظارت و پایش، اداره حقوقی، ادارات تابعه شهرستانهای مریوان و کامیاران و همکاری مطلوب مراجع قضایی استان در این زمینه قدردانی کرد.

مطابق این گزارش، واحدهای مذکور به علت فعالیت غیرمجاز، ایجاد آلودگی و انتشار گرد و خاک، نشت مواد نفتی و سوختی و آلودگی خاک، ورود پساب مستقیم به داخل رودخانه و اقدام علیه بهداشت عمومی پلمپ شدند که نظارت بر رفع آلودگی توسط آنها در این مرحله نیز در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار