با وجود آنکه در هفته‌های گذشته کارخانه‌های لبنی بدون مجوز قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند طی هفته گذشته هم به صورت روزانه این افزایش قیمت‌ها مجدداً اعمال شد و نظارتی بر قیمت‌گذاری و برخورد با این روند صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 28 July 2018

به گزارش تابناک کردستان، در چند وقت اخیر بازار طلا و سکه با هر نوسانی در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افزایش قیمت را به خود دید، افزایش قیمتی که به صورت لحظه‌ای در این بازار به ثبت رسید که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر این نوسانات لحظه‌ای به محصولات لبنی هم سرایت کرده است!

محصولات لبنی به خصوص شیر، ماست و پنیر از سوی کارخانه‌های مطرح این حوزه به صورت روزانه با افزایش قیمت‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی مواجه می‌شوند، این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در هفته‌های گذشته کارخانه‌ها با وجود دریافت ارز دولتی و بدون هیچ دستورالعملی از سوی دستگاه‌های نظارتی اقدام به افزایش قیمت قابل توجه کردند و همچنین ۷۰ درصد قیمت محصولات لبنی که شیرخام بوده تغییر قیمتی نداشته است.

در این زمینه یک منبع آگاه با تائید افزایش قیمت محصولات لبنی به ایسنا گفت: شرکت‌های تولیدی بدون هیچگونه مجوزی از سوی دستگاه‌های نظارتی به ویژه سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اقدام به افزایش قیمت محصولات کرده‌اند.

همچنین یک توزیع کننده محصولات لبنی به ایسنا گفت: شرکت‌های بزرگ و به نام تولید محصولات لبنی، با وجود آنکه در هفته‌های گذشته قیمت همه محصولات‌شان را افزایش داده‌اند، در روزهای گذشته هم بدون کوچک‌ترین اطلاع رسانی، روزانه به طور متوسط ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را برای محصولاتی همچون شیر، پنیر و ماست اعمال کردند.

به گفته وی، برخی از تولیدکنندگان از افزایش قیمت‌های روزانه پیروی نکردند و در ابتدای هر هفته با ارائه بار جدید افزایش قیمت ۵۰۰ تومان بر قیمت محصولات خود به خصوص شیر لحاظ کرده‌اند.

بررسی‌های میدانی در سطح شهر از واحدهای لبنیاتی سنتی نشان از آن دارد که این واحدها به صورت هماهنگ افزایش قیمتی را اعمال نکرده‌اند و تنها برخی از واحدهای صنفی با کسب اطلاع از افزایش قیمت محصول کارخانه‌ها، افزایش قیمتی را برای محصولات خود لحاظ کرده‌اند.

حال با این تفاسیر به نظر می‌رسد که کارخانه‌های لبنی همچون گذشته بدون توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان حمایت افزایش قیمت را لحاظ کرده‌اند. با این وجود مسئولان سازمان حمایت با پیگیری‌های فراوان ایسنا، حاضر به پاسخگویی نیستند.

همچنین این عدم پاسخگویی‌ها به انجمن صنایع لبنی سرایت کرده و رضا باکری به عنوان دبیر این انجمن پاسخگوی پیگیری‌های مکرر در خصوص وضعیت تولید و بازار محصولات لبنی نیست.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار