مدیرعامل ‌شرکت‌ غله ‌کردستان‌ خبر داد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: از ابتدای فصل، خرید گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان تا پایان ۳۰ تیرماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۳۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 23 July 2018

به گزارش تابناک کردستان، ‌ جمال صالحی در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون ۲۷۰ هزارتن توسط مراکز خرید، گندم مازاد برنیاز از کشاورزان خریداری شده است.

وی آهنگ خرید گندم دراستان را ۲۷ هزارتن در روز خواند و گفت: از ۲۴ الی ۳۰ تیرماه تنها ۲۲ هزار و ۵۸۱ تن گندم از استان به سایر استان‌های کشور حمل شده و هم اکنون این روند به صورت جدی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان تصریح کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در استان کردستان تا ۳۰ تیرماه امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه آن که ۱۷۱ هزار تن بوده ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی وضعیت حمل گندم در استان را به دلیل کمبود کامیون بحرانی خواند و گفت: اختصاص روزانه ۱۰۰ کامیون برای ۱۰ شهرستان استان جوابگو نیست و می‌طلبد در این راستا فکر اساسی شود.

صالحی افزود: تا ۲۵ تیرماه امسال هم براساس تحویل فایل‌های مراکز خرید به بانک کشاورزی، ۵۰ درصد بهای خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار