مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت:در اوایل شهریور ماه امسال شاهد برگزاری بزرگترین هفته فرهنگی شیراز در تهران هستیم که فرصت مطلوب دیگری برای معرفی توانمندی‌های شهرمان است.
کد خبر: ۶۳۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 23 July 2018

مصیب امیری با ابراز خرسندی از برگزاری شب فرهنگی فارس در برج میلاد تهران اظهار داشت: این برنامه همزمان با بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) در روز جمعه 29 تیر ماه برگزار شد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر تاریخی،گردشگری، صنایع دستی، تنوع قومی استان و ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان در فارس، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های استان ایجاد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس افزود: اجرای صلوات خاصه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و حمل پرچم توسط خدام، برپایی نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و معرفی صنایع دستی‌های شاخص  فارس از جمله خاتم و کاشی هفت رنگ، اجرای موسیقی سنتی و محلی شیرازی با  اجرای هنرمندان شیرازی بخشی از برنامه‌های اجرا شده در این شب فرهنگی بود.

امیری با بیان اینکه باید از این فرصت‌ها برای  پویایی و جذب حداکثری گردشگران و سرمایه‌گذاران بهره‌مند شد، گفت: استقبال بسیار خوب اهالی تهران از این جشنواره مایه مباهات ماست. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به هدف برگزاری جشنواره ملی چارسوق عنوان کرد: معرفی کلانشهر شیراز به مردم تهران و دیگر شهرهای کشور هدف اصلی این جشنواره بود که فرصتی مناسب برای جذب گردشگران به سومین حرم اهل بیت (ع) را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با همکاری شهرداری شیراز در جشنواره ملی چارسوق شرکت کردند تا معرفی بهتری از توانمندی‌های شیراز در حوزه گردشگری ارائه دهند.

امیری افزود: همچنین با اکران کلیپ‌های مختلف، شهر شیراز، استان فارس و محور ساسانی نیز معرفی شدند و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی نزدیک به 6 ساعت با فرهنگ و آداب و رسوم مردم شیراز و استان فارس آشنا شدند.

وی اعلام کرد: در اوایل شهریور ماه امسال نیز شاهد برگزاری بزرگترین هفته فرهنگی شیراز در تهران خواهیم بود که فرصت مطلوب دیگری برای معرفی توانمندی‌های شهرمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار