رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سطح خدمات در حج تمتع ۹۷ نسبت به سال قبل بهبود و ارتقا یافته است، گفت: یکی از خدمات بهبود یافته به ایام تشریق بازمی‌گردد که چادرهای عرفات بلندتر و مرتفع تر شده و اشکالات رفع شده است.
کد خبر: ۶۳۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 23 July 2018

به گزارش تابناک : حمید محمدی امروز در نشست فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در تشریح عملیات حج تمتع  97 اظهار کرد: توافقنامه امسال نیز همانند توافقنامه حج گذشته بر عزت، امنیت و کرامت حجاج ایرانی تاکید دارد.

محمدی درباره ارز  زائران که در این روزها هجمه‌هایی علیه آن شده است، توضیح داد: ارز مورد نیاز زائران برای خدمات مسکن و تغذیه، تدارکات، حمل و نقل در اسفند گذشته  با وجوهی که خود زائرین در هنگام ثبت‌نام پرداخت کرده‌اند، طبق نرخ روز بانک مرکزی  خریداری شده است.

وی درباره برنامه‌های صورت گرفته برای زائران اهل سنت گفت: نسبت  به سنوات قبل شاهد افزایش سفر حجاج اهل سنت هستیم؛ در حوزه اهل سنت تلاش سازمان حج و زیارت بیش از حد متداول بوده است و نسبت به سال 94 حدود 40 درصد افزایش دارد.

رییس سازمان حج و زیارت در خصوص ارز همراه زائران حج تمتع 97 نیز اظهار کرد: بانک مرکزی برای هر یک از حجاج  200 دلار ارز همراه تعیین کرده است که ما تاکید کرده‌ایم این مبلغ از طریق مدیران کاروانها و بدون مراجعه حجاج  به بانکها، پرداخت شود.

محمدی افزود: برخی از حجاج در روستاها زندگی می‌کنند یا برخی افراد ناتوان و سالخورده هستند که امکان رفت و آمد به بانک‌ها را ندارند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان اینکه خدمات به حجاج در حج تمتع سال 97 ارتقا یافته است، گفت: خدمات لازم نسبت به سال گذشته بهبود یافته است؛ سطح هتل‌ها در مکه مکرمه ارتقاء پیدا کرده و در حوزه پزشکی نیز با رایزنی‌های انجام شده امکان استفاده و بهره‌مندی از امکانات پزشکی عربستان به وجود آمده است ضمنا در حوزه حمل و نقل نیز اتوبوس‌هایی که رده پایین بوده‌اند از چرخه خدمات‌دهی به زائران ایرانی حذف شده‌اند.

محمدی افزود: یکی دیگر از خدماتی که بهبود یافته به ایام تشریق باز می‌گردد که چادرهای  عرفات بلندتر و مرتفع‌تر شده است و اشکالات رفع شده است ضمنا حرکت حجاج در مشاعر نیز بر اساس زمانبندی دقیق خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت بررسی فاجعه منا و پیگیریهای سازمان حج و زیارت گفت: در هر زمان که مذاکره‌ای با وزارت حج عربستان صورت گرفته است، موضوع پیگیری حقوق خانواده شهدای منا اولین‌ مطالبه ما بوده است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران پویا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار