نماینده مریوان و سروآباد:
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به اینکه استخدام‌های غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از طریق «سازمان امور اداری و استخدامی» و «سازمان بازرسی کشور» پیگیری می‌شود گفت: اگر در دانشگاه علوم پزشکی و هر سازمانی در کردستان، استخدام‌های غیرقانونی صورت گرفته باشد، باید با آنان برخورد شود.
کد خبر: ۶۳۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸ 19 July 2018

به گزارش تابناک کردستان، منصور مرادی در گفت‌وگو با تسنیم، با توجه به اینکه از مدتی قبل بحث استخدام‌های غیرقانونی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح شده و هر کدام از نمایندگان مجلس نیز اظهارات خود را عنوان کردند، اظهار کرد: بنده در مصاحبه قبلی نیز اعلام کردم، اگر در دانشگاه علوم پزشکی و هر سازمانی در کردستان، استخدام‌های غیرقانونی صورت گرفته باشد، باید با آنان برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور پس از روی کارآمدن سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی را در کشور فعال کرد، گفت: هدف از ایجاد سازمان اداری و استخدامی جلوگیری از استخدام‌های غیرقانونی و نظارت برجذب افراد در سازمان‌ها بود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: سهمیه استخدام‌هایی که قبلاً در اختیار وزراتخانه‌ها، سازمان‌ها و استانداری‌ها بود، از آنان گرفته شد و ردیف استخدامی از قرارداد معین گرفته تا پیمانی و رسمی با مجوز سازمان اداری و استخدامی انجام می‌شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه یکی از مواردهای مطرح شده کوچک کردن دولت و کاهش استخدامی‌ها بود و قرار بر این بود براساس بازنشستگی‌هایی که در کشور انجام می‌شود، حدود یک سوم افراد استخدام شوند نه برابر با افراد بازنشسته و این رویه جزو برنامه دولت است.

مرادی در پاسخ به سئوال تسنیم که آیا نمایندگان مجلس در برابر اظهارات اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مبنی بر اینکه «اعلام تخلف در استخدامی را از جانب برخی افراد غرض‌ورزانه قلمداد کرده» است، سکوت می‌کنند، افزود: خیر، هیچ نماینده‌ای به صورت غرض‌ورزانه نمی‌تواند چنین کاری را انجام بدهد و نماینده براساس گزارشات واصله، به‌عنوان نظاره‌گر می‌تواند این موضوع را پیگیری کند.

وی اظهار کرد: اگر مدارک و مستندات در مورد استخدام‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اختیار قرار بگیرد، نماینده به‌عنوان نظاره‌گر موضوع را از طریق مسئولان سطح کشوری پیگیری و درخواست اطلاعات مورد نیاز می‌کند و در صورت عدم ارائه اسناد و مدارک، می‌تواند موضوع را از طریق سازمان امور اداری و استخدامی و حتی سازمان بازرسی پیگیری کند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: اگر حتی موضوع استخدام‌های غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در قالب گزارش به نمایندگان ارائه داد شود، نمایندگان مجلس موظف به پیگیری از دستگاه مربوطه هستند و در صورتی که اطلاعات صحت و سقم موضوع در اختیار آنان قرار نگیرد، می‌توانند از طریق سازمان اداری و استخدامی و سازمان بازرسی کشور پیگیری کنند.

وی افزود: اگر اسناد و مدارک استخدام‌های غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگیرد، موضوع از طریق سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان بازرسی کشور پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار