کد خبر: ۶۳۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 15 July 2018

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان مردادماه 96 در نامه‌ای با موضوع گواهی پرداخت، با اشاره به آنچه نیاز طرح تحقیقاتی «سیامک واحدی» عنوان کرده، پرداخت 2 میلیارد ریال به وی را بلامانع اعلام کرده است؛ از دستگاه‌های نظارتی استان انتظار می‌رود درباره این موضوع برای مردم شفاف‌سازی کنند.

به گزارش تابناک کردستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یکی از مدیران استان است که درباره عملکرد او، قبل و بعد از انتصابش در این سمت سؤالاتی وجود دارد.

این رسانه بنا به رسالت حرفه‌ای خویش پیشتر بنا داشت برخی سؤالات و نیز ابهامات مطرح شده از سوی مخاطبان خود را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در میان گذاشته و درباره آنچه در این دستگاه اجرایی گذشته و می‌گذرد برای افکار عمومی شفاف‌سازی کند که بنا به دلایلی که تکرار آنها خارج از حوصله این نوشتار است امکان این کار فراهم نشد.

از آنجا که اطلاع‌رسانی و احیاناً افشاگری درباره موضوعات مختلف از رسالت‌های یک رسانه مستقل است و نیز با توجه به آنکه ظاهراً نمایندگان کردستان در مجلس برای عمل به وظایف نظارتی در مورد مسائل دانشگاه علوم پزشکی کردستان منتظر ارائه اسناد از جانب مردم هستند! قصد داریم آنچه را بنا بود از «واحدی» درباره مجموعه تحت مسئولیتش با خود وی مطرح کنیم با ارائه مستندات و طی یک پروسه، مطرح کرده و خواستار شفاف‌سازی دستگاه‌های نظارتی و نیز مدیران ارشد استان درباره مسائل مطروحه شویم و در نهایت هم، قضاوت را به مردم بسپاریم.

اما؛ معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان مردادماه 96 در نامه‌ای با موضوع گواهی پرداخت، با اشاره به آنچه نیاز طرح تحقیقاتی «سیامک واحدی» عنوان کرده، پرداخت 2 میلیارد ریال به وی را بلامانع اعلام کرده است؛ برای روشن شدن موضوع، جزئیات امر را از این مقام مسئول جویا شدیم.

فرزین رضاعی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان در پاسخ به طرح این مسئله که ظاهراً در مردادماه 96 به دستور شما مبلغ 2 میلیارد ریال به سیامک واحدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای طرح تحقیقاتی، پرداخت شده در این باره در صورت امکان توضیح دهید، اظهار کرد: این یک طرح ملی به نام «پرشین کوهورت دهگلان» است به نام رئیس دانشگاه نوشته می‌شود و وی قبل از استفاده هم انصراف داد و دکتر افخم‌زاده مجری طرح شد و به حساب وی واریز و هزینه شد.

وی گفت: زمانی که «واحدی» مجری اصلی و [مبلغ] در حساب وی بود هزینه نشده و بعد از آنکه وی انصراف داد، فکر می‌کنم از 200 میلیون تومان 4 میلیون تومان باید باقی مانده باشد؛ افخم‌زاده مجری بود و آنها هزینه کردند و تجهیزات خریداری شد و اکنون دکتر ابراهیم قادری مجری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: «واحدی» پس از پنج شش‌ ماه، فکر می‌کنم در آبان‌ماه انصراف داد و دکتر عبدالرحیم افخم‌زاده مجری اصلی شد و دسته چک به نام دکتر افخم‌زاده شد؛ پول از حساب «واحدی» خارج و به حساب «افخم‌زاده» رفت.

بررسی صحت و سقم اظهارات معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان خارج از محدوده اختیارات قانونی یک رسانه، ولی بدون تردید انتظار به‌حق افکار عمومی است؛ حالا پاسخی به این انتظار داده شود یا خیر موضوع دیگری است!

اما، حتی با فرض صحت اظهارات معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان، چند سؤال دیگر هم باقی است که بد نیست دستگاه‌های نظارتی و نهادهای مسئول، پس از یک بررسی دقیق، پاسخ آنها را به افکار عمومی ارائه کنند.

1- طبق اظهارات معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مبلغ 2 میلیارد ریال برای مدت پنج شش‌ماه در حساب «سیامک واحدی» بوده است؛ این مبلغ در چه نوع حسابی بوده و آیا سودی به آن تعلق گرفته و یا خیر و اگر احیاناً سودی به آن تعلق گرفته، به حساب چه کسی رفته است؟

2- واریز 2 میلیارد ریال به این حساب بانکی و ماندن این مبلغ در آن حساب ظرف چند ماه، یک گردش حساب مناسب قلمداد می‌شود و حسابی که چنین گردشی داشته، می‌تواند مشمول دریافت تسهیلات شود؛ آیا رئیس دانشگاه علوم پزشکی با گردش حساب یادشده تسهیلاتی دریافت کرده است یا خیر؟

3- گویا طرح «پرشین کوهورت دهگلان» 16 میلیارد ریال اعتبار دارد، بهتر نیست دستگاه‌های نظارتی شیوه اجرای طرح و دلایل راکد ماندن چند ماهه آن را بررسی کرده و یا مدیران ارشد استان از جناب آقای دکتر ملک‌زاده، معاون محترم تحقیقات و فنآوری وزیر بهداشت بخواهند درباره شیوه اجرای طرح، بویژه شیوه هزینه اعتبارات اختصاص یافته به آن یک بررسی موشکافانه به منظور یافتن تخلفات احتمالی در اجرا، انجام دهند؟

با همه این تفاصیل؛ اگرچه یکی از وظایف نمایندگان مردم کردستان در مجلس نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی استان است اما در خصوص دانشگاه علوم پزشکی کردستان از این نمایندگان هیچ انتظاری نیست و همان «مصاحبه‌های توخالی» و «دلسوزی‌های پشت میکروفونی» کفایت می‌کند! افشاگری‌های بعدی این رسانه، واقعیت‌های بیشتری را درباره میزان عمل به وظایف نظارتی توسط نمایندگان کردستان در مجلس، بویژه درباره دانشگاه علوم پزشکی کردستان، روشن خواهد کرد.

واریز 2 میلیارد ریال به حساب رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و ضرورت شفاف‌سازی دستگاه‌های نظارتی استان در این خصوص + سند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
سال هاست انتظار داریم تابناک انوارش را به دانشگاه علوم پزشکی بتاباند
می خواهیم روشنگری شود همین
دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
زنده باد تابناک
رسانه باید این جوری این آفات بیت المال ملت را ...
لابد پول رو ریختن به حساب بانک ... که روزهای اول یه یکی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر رو به تبریک به اینها اختصاص داده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
عالی بود عالی
حیدری
|
United Kingdom
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
تابناک عزیز خسته نباشید به جهت شفاسازی هایتون
لطفا درباره انتقال جناب بیگلری سقز و بانه که نیروی وزارت آموزش و پرورش بوده و خودش را به وزارت نفت انتقال داده شفاف سازی کنید.
خودش را از آ پ به وزارت نفت انتقال داده
حقوق و مزایای دو وزارتخانه زمین تا آسمان فرق دارد
این هم نوعی رانت خواری است
بعدا هم جناب بیگلری پشت تریبون می گوید
معلمی گل است وبلبل و ....
اما خودش از این وزارتخانه میرود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
واریزهای میلیاردی به حساب پزشکان امری کاملا عادی و روزمره در بیمارستان های سراسر کشور است. صرفه نظر از برخی اطبای کودکان و عفونی و پزشکان عمومی که کمتر از 100 میلیون تومن در ماه درآمد دارند، بقیه تخصص های پزشکی درآمد های میلیاردی را از چند سال پیش تا به الان تجربه می کنند
پیشنهاد میکنم سری به حسابداری های بیمارستان ها بزنید تا عمق فاجعه و چپاول بیت المال را درک کنید
پ ن: بیش از ... درصد بودجه سالانه کشور مستقیم به وزارت بهداشت اختصاص می یابد که بخش زیادی از این بودجه صرف کارانه و حقوق پزشکان می شود.
معلم بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
حیدری عزیز بدانید که
ترک شغل بی درآمد و نحیف ـ از نظر جایگاه اجتماعی ـ معلمی از اهداف اصلی جویندگان مناصب در میان وابستگان و مدعیان خودمنتصب به جناح های سیاسی است اغلب نمایندگان مجلس در کردستان در عملکرد خود نشان داده اند که نماینده منافع عمومی حوزه های انتخابیه خود نیستند بلکه هم و غم آنها بسترسازی برای عبور از موقعیت اجتماعی قبل از نماینده شدن به مناصب و موقعیت های شغلی فرا دست و پر درآمد برای روزگار پس از نمایندگی و به تبع آن طرد شدن محتوم پس از قدرت کذایی هستند این عارضه شامل حال آن دسته از معلمینی که به انواع لطایف الحیل از آموزش وپرورش به سایر دستگاهها بالاخص وزارت کشور می خزند نیز می شود با استفاده از رانت جایگاه اداری و مستعد بودن مراکز آموزش عالی به مانند دانشگاه آزاد مدارک تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و دکترا را بدون داشتن دغدغه و استرس آزمون و تحمل خستگی کلاس نشینی صاحب می شوند به استناد این مدارک کذایی ارتقای منصب می یابند و با تعویض پیراهنی در پست های کلیدی، مقدرات مردم را رقم می زنند و در پشت تریبون های در اختیار صدای خود را بلند می کنند که انتقاد از مسئولین انتقاد ار نظام است و آنکس که مرتکب این خطا شود مستوجب مجازات. اگر طالب شناسایی این الینه و استحاله شدگان هستید در بین معاونین و نزدیکان استاندار و برخی فرمانداران جستجو کنید خواهید یافت.
خادم
|
United Kingdom
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
تابناک عزیز
اگر می خواهید در میان مردم محبوب باشید همه نظرات را بگذارید
اگر باب میل شما هم نباشد اشکال ندارد
خودمان هم کمی نقدپذیر باشیم
مدیر پایگاه مخاطب محترم تابناک کردستان
با سلام
ضمن احترام به نظر شما و سایر مخاطبان گرامی ضرورت دارد توضیحاتی چند در ارتباط با شرایط و معیارهای اعمالی در تأیید و انعکاس نظرات ارسالی مخاطبان محترم ارائه شود:

ا- شرط نخست در استفاده از هر مطلب و نوشته‌ای جهت انعکاس در یک رسانه، عدم مغایرت آن مطلب با موارد و چارچوب‌های قانونی مندرج در قانون مطبوعات است که مدیران مسئول هر رسانه ملزم به رعایت آن موارد هستند.

2- هر نشریه و رسانه‌ای دارای شیوه و رویه‌ای خاص در اطلاع‌رسانی و استفاده از مطالب در آگاهی بخشی عمومی است که هر مخاطب صاحب‌نظری با بررسی چند مطلب مختلف انعکاسی در آن رسانه، به رویه کلی آن رسانه پی خواهد برد؛ «تابناک کردستان» هم با رعایت چارچوب‌های قانونی و حفظ رویه در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از ماوقع امور در حد مقدورات و توانایی ایفای نقش می‌کند.

3- آنچه بیش از هر چیزی در صدر توجه و ملاحظات گردانندگان «تابناک کردستان» قرار دارد رعایت اصول اخلاقی و پاسداشت کرامت انسانی در مطالب منتشره است که در حد توان و تشخیص، سعی بر پرهیز از استفاده از متونی است که ممکن است شبه وهن‌آمیز داشته باشند.

4- با تاکید مجدد بر محترم شمردن همه نظرات به دور از توهین و افترای مخاطبان چه در مقام موافقت یا مخالفت با مطلب منتشره، باید اذعان کنیم که نظرات دریافتی زیادی وجود دارند که محتوای آنها بیانگر این حقیقت است که این نظرات توسط اشخاص آگاه به امور در دستگاه اجرایی نوشته شده و نزد ما هم قابل احترام و در پاره‌ای موارد هم آگاهی بخش‌اند، اما متأسفانه به دلیل ضعف جایگاه انتقادپذیری و نبود سعه صدر در وجود شماری از دست اندرکاران استان، با پذیرش نوعی خود سانسوری معذور از انتشار هستیم.

5- مخاطبان گرامی «تابناک کردستان» باید یقین بدانند که مدیریت این رسانه به دلایلی که بدان اشاره شد از عدم انتشار برخی نظرات عالمانه مخاطبان عزیز معذب است ولی متأسفانه ناچار به ادامه رویه فعلی در انتشار نظرات هستیم.
قنبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
از این مورد در کشور زیاد هست چون دارند به کشور خدمت میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
حقیقتا وضعیت این یندگان خدا خیلی جالبه ،برید جوابیه این نهاد رو بخونید تاسف آور نوشته این 4 و5 ماه که پول تو حساب بوده سود به بیت المال رسیده و این حضرت اجل بعد از 6 ماه فهمیدن رئیس دانشگاه هستن و فرصت انجام مطالعات (به اصطلاح ) ندارن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
در پاسخ به آن معلم بازنشسته که گفته پزشکان بیش از میلیارد کارانه میگیرند لازم است اسناد ارایه دهد و در غیر اینصورت و عدم توانایی اثبات این قضیه از جانب ایشان از تابناک محترم تقاضا داریم برابر مقررات ایشان را به اتهام نشر اکاذیب در رسانه های عمومی تحت تعقیب قرار دهند..از تابناک محترم تقاضا دارم نظر بنده را چاپ کنید
مدیر پایگاه مخاطب محترم تابناک کردستان
با سلام
با توجه به محتوای نظرات منتشر شده به نظر می‌رسد پاسخ شما به نظر (علی) است و نه (معلم بازنشسته) بنابراین لازم است به استحضار برسانیم:
1- در نظر (علی) عنوان نشده که (پزشکان بیش از میلیارد کارانه میگیرند) بلکه عنوان شده بخش زیادی از بودجه وزارت بهداشت صرف کارانه و حقوق پزشکان می‌شود.
2- اما اینکه تقاضا کرده‌اید تابناک، مخاطب خود را تحت تعقیب قرار دهد لابد انتظار شما طرح شکایت از مخاطب است که باید به عرض برسانیم اینکه رسانه‌ای به دلیل اعلام نظر یک مخاطب خود، از وی شکایت کند امری غیرمعمول و نامعقول است؛ وجود سعه صدر در میان مخاطبان یک ضرورت بوده و اگر تضارب آرایی هم برای مثال بین دو مخاطب وجود داشته باشد قطعاً سایر مخاطبان بهترین قاضی در مورد نظراتی هستند که آنها ارائه می‌دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار