مدیرکل استاندارد کردستان خبر داد
مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در سه ماهه اول سال 97، پروانه کاربرد علامت استاندارد 5 واحد تولیدی در این استان به علت عدم رعایت استاندارهای لازم باطل شد.
کد خبر: ۶۲۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 30 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، منصور لهونیان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در سه ماهه اول سال 97، پروانه کاربرد علامت استاندارد 5 واحد تولیدی در این استان به علت عدم رعایت استاندارهای لازم باطل شد.

وی گفت: در این مدت همچنین پروانه کاربرد علامت استاندارد 6 واحد تولیدی نیز تمدید و یا رفع تعلیق شد.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه از فروردین تا پایان خرداد امسال، پروانه کاربرد علامت استاندارد 12 واحد تولیدی نیز تعلیق شد، تصریح کرد: صدور پروانه استاندارد اجباری برای 8 واحد و صدور مجوز برای یک واحد تولیدی از دیگر عملکردهای اداره کل استاندارد در این مدت است.

وی تعداد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی، آسانسور و شهربازی را در 3 ماه گذشته 451 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد گشت‌های مشترک و بازرسی‌های انجام شده در قالب گشت‌های مشترک هم به ترتیب 122 و 555 مورد بود.

لهونیان به تعیین ماهیت 257 نمونه‌ کالاهای صادراتی و وارداتی در سه ماه گذشته اشاره کرد و افزود: صدور 17 فقره گواهینامه و مجوز صادراتی و وارداتی از دیگر اقدامات استاندارد در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد بازرسی و تعیین اصالت کالاهای صادراتی 466 مورد بود، اظهار کرد: در 3 ماه گذشته تعداد 16 مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی نیز تایید صلاحیت شد.

مدیرکل استاندارد کردستان به بازرسی توزین و مقیاس‌ها در سطح استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، از 311 باسکول ثابت هم‌کف، 150 نازل سوخت و 920 اوزان سبک نیز بازرسی به عمل آمد.

وی افزود: تایید صلاحیت و صدور گواهی برای 3 شرکت‌ بازرسی توسط این اداره کل نیز در 3 ماه اول سال 97 انجام گرفت ضمن اینکه 11 مورد گواهی صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار نیز تمدید یا صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار