رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کردستان خبر داد
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: به دلیل پایداری هوا، پدیده گرد و غبار تا پایان هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۲۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 25 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهرام چاره‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل پایداری هوا، پدیده گرد و غبار تا پایان هفته جاری آسمان استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی گفت: میزان آلودگی هوا در مناطق غربی و جنوبی استان در مقایسه با مناطق دیگر از شدت بیشتری برخوردار است.

رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان هم گفت: شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوای سنندج به سه برابر حد مجاز رسید تا هوا برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گیرد.

کژال حبیب‌زاده افزود: هوای شهر سنندج اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سنندج به خاطر وضعیت توپوگرافی خاصی که دارد، وجود ریزگردها و پدیده گرد و غبار در آن بیشتر از دیگر مناطق و شهرهای استان کردستان محسوس و ماندگار است.

رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: این وضعیت از شنبه شب با ورود پدیده گرد و غبار از سمت کشور عراق در آسمان استان ایجاد شده و امروز در مناطق مرتفع در مقایسه با دیروز کاهش یافته البته هوا همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی افزود: این وضعیت هوایی برای تمام افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک است و مردم باید در صورت لزوم برای حضور در فضاهای باز، مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

حبیب زاده تصریح کرد: این آلودگی هوا ناشی از ذرات PM 2.5 است، ذرات 2.5 میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات 10 میکرون دارد چون تا عمق ریه‌ها نفوذ می کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.

وی گفت: دیروز هم وضعیت هوای اکثر شهرهای استان کردستان تحت تاثیر پدیده ریزگردها در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و عموم قرار داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار