معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را رضایت بخش اما میزان پرداختی توسط بانک‌ها را ناکافی دانست و گفت: کردستان از لحاظ پرداخت رتبه ۲۱ را در میان استان‌های کشور دارد.
کد خبر: ۶۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 18 June 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان با بیان اینکه کردستان از لحاظ حجم و تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک ها سومین استان کشور است اظهار کرد: استاندار کردستان در بخش پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی نگران است و امیدوارم با تدابیر اندیشیده شده در کمترین زمان ممکن رسیدگی‌ها سرعت بگیرد و میزان پرداختی‌ها به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سهم استان کردستان از طرح اشتغال پایدار روستایی ۱۳۰ میلیارد تومان است گفت: تاکنون در سطح استان ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات  توسط بانک‌های عامل به طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت شده  است که این روند حتماً در روزهای آینده تغییر محسوسی به خود خواهد دید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، استان را از لحاظ رتبه پرداخت ۲۱ کشوری اعلام و تصریح کرد: از بانک‌های عامل انتظار می‌رود طرح‌های معرفی شده را در کمترین زمان بررسی و به طرح‌های دارای توجیه فنی تسهیلات پرداخت کنند.

وی خواستار پذیرش طرح‌های جدید ارائه شده کشاورزی توسط بانک‌ها شد و گفت: ممکن است در طرح‌های معرفی شده جدید ایده‌های مطلوبی وجود داشته باشد و پذیرش آنها بتواند عامل جذب اعتبارات بیشتر شود.

فیروزی مدیران و روسای بانک‌ها را به تغییر زاویه دید نسبت به طرح‌های معرفی شده و دارای توجیه فنی و اقتصادی فراخواند و افزود: مهمترین مسئله برای ما ایجاد اشتغال و رونق تولید در کردستان است و لازم است هم مدیران از این دریچه به مسئله نگاه کنند.

وی خواستار جذب ۱۵ درصدی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی سهم فناوری اطلاعات و پذیرش آن توسط بانک‌ها شد و اظهار کرد: بخش فناوری اطلاعات  در استان دارای بستر و پتانسیل است و همین بخش می‌تواند زمینه‌های مناسبی را در اشتغال ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، حوزه صنعت در استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را هم از نظر دور نداشت و گفت: حمایت از بخش صنعت برای پایداری اشتغال در استان ضروری است، در نتیجه باید از همه ظرفیت‌ها برای پایداری صنعت در استان بهره ببریم.

وی خواستار جذب سقف اعتبارات صنعت در حوزه صنعت شد و افزود:  طرح‌های بزرگ صنعتی که در قالب اشتغال روستایی می‌گنجند را باید دسته‌بندی و برای دریافت اعتبارات در سطح ملی تلاش شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: حداقل باید ۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی در بخش صنعت هزینه شود که این مهم نقش بسزایی در تکاپو و رونق تولید در روستاها خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار