مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سرمای بهاره و بارش تگرگ اوایل امسال باعث شد تولید محصول توت فرنگی استان در مقایسه با سال قبل 25 درصد کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۶۰۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 22 May 2018

به گزارش تابناک کردستان، اردشیر پورحبیبی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به شروع فصل برداشت توت فرنگی در استان اظهار کرد: سال گذشته بیش از 52 هزار تن توت فرنگی در کردستان برداشت شد که امسال بر اثر از بین رفتن چین اول محصول، پیش‌بینی برداشت به 40 هزار تن کاهش یافته است.

وی گفت: 3 هزار و 200 هکتار از اراضی آبی استان به کشت توت فرنگی اختصاص داده شد ولی بر اثر این حوادث طبیعی به یک هزار و 200 هکتار از مزارع، 10 تا 50 درصد خسارت وارد شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به کیفیت بالای محصول توت فرنگی کردستان تصریح کرد: در مزارع شهرستان‌های سنندج، کامیاران، مریوان و سروآباد به ترتیب بیشترین میزان توت ‌فرنگی تولید می‌شود.

وی گفت: جنس خاک و آب و هوای کردستان برای کشت این محصول بسیار مناسب است و بهره‌برداران هر سال بخشی از زمین‌های خود را به کشت ارقام مختلف این محصول از جمله پاروس، کوئین‌الیزا، دیامنت و دیگر ارقام اختصاص می‌دهند.

پورحبیبی با اشاره به تولید 70 درصد توت فرنگی کشور در کردستان افزود: بعد از کردستان، استان‌های مازندران، گلستان و گیلان در جایگاه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند.

وی اظهار کرد: سالانه در حدود 80 هزار تن توت فرنگی در کشور تولید می‌شود که این مقدار محصول تنها نیاز مصرف داخلی را تامین می‌کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان به سبب داشتن مرز با کشور عراق، یکی از استان‌های مستعد صادرات این محصول به شمار می‌رود اما این امر با توجه به میزان کشت و تولید هنوز محقق نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار