توسط مدیر مخابرات منطقه کردستان انجام شد
آزاد حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان، در سمینار آشنایی با شبکه «نورونتا» ضمن اشاره به ویژگی‌های شبکه یادشده گوشه‌ای از خدمات مخابرات منطقه کردستان را در استان تشریح کرد.
کد خبر: ۶۰۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 07 May 2018

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت امروز در سمینار آشنایی با «شبکه نورونتا» که در آمفی تئاتر سرای سالمندان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه فضای ارتباطی و اطلاعاتی از الزامات حوزه‌های شخصی و حقوقی است، اظهار کرد: فضای ارتباطات و اطلاعات گستره وسیعی از زندگی شخصی و سازمان‌های خدمت‌رسان را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه بسیاری از خدمات بر بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق می‌شود، گفت: بر این اساس بدیهی است که فراهم سازی امنیت این بسترها برای مشترکین آن از اهمیت زیادی برخوردار باشد.    

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه مخابرات بر اساس رسالت ذاتی خود، وظیفه آموزش، فرهنگ‌سازی و هماهنگی استفاده از این بسترها را عهده دار است، تصریح کرد: برگزاری سمینارهای آموزشی بر حسب حساسیت‌ها و نیازهای زمان‌های مختلف در راستای تحقق این وظیفه است. 

وی با تأکید بر اینکه تلاش مخابرات ارائه بستری امن و مطمئن به مشترکین است، گفت: شبکه اطلاعاتی و ارتباطی نورونتا در درون سازمان‌ها ظرفیت بالای اطمینان و امنیت را برای گردش اطلاعات الکترونیکی فراهم می‌سازد.  

حکمت با اعلام اینکه خوشبختانه مخابرات استان کردستان از تکنولوژی روز دنیا عقب نیست، افزود: مخابرات در کردستان در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد و بسترهای جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در کردستان فراهم شده است. 

وی با بیان اینکه استان کردستان در بحث تلفن همراه با دسترسی به آخرین نسل تکنولوژی در بالاترین سطح تکنولوژی ارتباطی قرار دارد، تصریح کرد: در تمامی 30 شهر و بسیاری از روستای‌های سطح استان اینترنت نسل 3 و 4 تلفن همراه فعال است.   

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه یکی از تکنولوژی‌های دیگر که طی یکسال اخیر در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، شبکه دیتا است، گفت: از سال قبل برای 30 هزار مشترک در این پهنه ظرفیت‌سازی انجام شده است.

وی گریزی به مقوله فیبر نوری زد و افزود: در بحث استفاده از فیبر نوری نیز تلاش شده است تا کل شبکه فیبر نوری که بالغ بر 4 هزار و 200 کیلومتر است فعال شود که این حجم به نسبت ساختار، جمعیت و جغرافیای استان بسیار بالا بوده و به همین خاطر کردستان را در مجموع استان‌های پیشتاز در این حوزه قرار داده است. 

حکمت یکی دیگر از مسئولیت‌های مخابرات را حمایت از تولیدات داخلی دانست و اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است یکی از پیشرفته‌ترین حوزه‌های سطح فیکس توسط یک برند داخلی که حدود 140 هزار شماره را زیر پوشش قرار داده است فعال شده است. 

وی گفت: در این رویه، خط‌ مشی تعریف شده ادامه خواهد یافت و با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی منطقه شاهد شکوفایی بیش از پیش مخابرات خواهیم بود.   

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه هرچه در حوزه مخابرات به روزتر باشیم، نیازهای تکنولوژی و نیازهای مردمی بهتر مرتفع خواهد شد، افزود: این تلاش زمینه ساز ارتقاء سطح رفاه عمومی مردم خواهد شد. 

وی دیگر اقدام مفید مخابرات در راستای پاسخگویی به نیاز مشترکان خود را افزایش ظرفیت پهنای باند بر روی کابل مسی در حدود 20 تا 30 مگ در افزایش سرعت اعلام و خاطرنشان کرد: امید است همکاری و همدلی مجموعه ارتباطی استان بتواند در رشد و شکوفایی ارتباطی که زیر بنای توسعه استان است، بیش از پیش موفق عمل کند.  

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار