استاندار کردستان:
استاندار کردستان با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص نهادینه شدن فساد اداری در فضای جامعه، این موضوع را ناشی از عملکرد مدیران اجرایی دانست و ضمن تاکید بر لزوم برخورد جدی با فساد اداری گفت: مدیران فضای انتقاد را باز بگذارند و در مقابل انتقادات سازنده درست عمل کنند و از آن بهره ببرند.
کد خبر: ۵۹۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 01 May 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در اولین جلسه شورای اداری استان در سال 97 اظهار کرد: اگر با جدیت با مفاسد برخورد کنیم بخشی از مشکلات حل می‌شود.

وی همچنین از مدیران خواست امسال را سال خدمت‌رسانی تام و تمام به مردم قرار دهند و گفت: این امر با کوشش بیشتر، ریشه کن کردن فساد و توسعه خدمت‌رسانی میسر می‌شود.

استاندار کردستان ضمن اذعان به عقب ماندگی زیرساخت‌های توسعه‌ای استان، تلاش مضاعف را لازمه جبران این عقب ماندگی‌ها دانست و تصریح کرد: از بانک‌های استان می‌خواهم نسبت به همین تعداد معدود تولیدکننده و شرکت‌های استان سعه صدر داشته و با وسعت دید به مشکلات آنها توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تلاش جدی برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: بخشی از مشکلات بیکاری و فقر جامعه ناشی از این است که امروز مرزهای ما به روی کالای قاچاق باز است و سوی دیگر عادت داریم از کالای غیرایرانی استفاده کنیم.

مرادنیا افزود: باید تلاش کنیم تولید را بالا ببریم و ذائقه مردم به کالای ایرانی سوق پیدا کند تا شعار سال محقق شود.

وی با ابراز تاسف نسبت به بروز برخی مشکلات در شهرهای مرزی استان، اظهار کرد: دولت به جد مصمم است با قاچاق مبارزه کند و این امر منافع شخصی برخی افراد را به خطر انداخته که این امر سبب شده افراد سودجو و فرصت‌طلب از نام مرزنشین و کوله‌بر استفاده کرده و موجب ایجاد ناآرامی شوند.

استاندار کردستان همچنین از تصمیم دولت مبنی بر در نظر گرفتن برخی امتیازات برای کوله‌بران خبر داد و گفت: به مردم غیور و استوار بانه و دیگر شهرهای مرزی استان اعلام می‌کنم که تصمیمات جدید دولت در راستای خدمات بهتر به کوله‌بران است نه فرصت‌های بیشتر برای فرصت‌طلبان.

وی بحران آب را یکی دیگر از مشکلات کشور در سال ٩٧ عنوان کرد و افزود: اگرچه بارندگی در کردستان رضایتبخش است اما در کل، کشور با بحران مواجه است و ممکن است در طول سال با مشکل برق و انرژی مواجه شویم لذا همه مدیران باید تلاش کنند تا دچار مشکل نشویم.

مرادنیا اهمیت تکریم ارباب رجوع را یادآور شد و از اعزام تیم‌های نظارت به ادارات خبر داد و تصریح کرد: ما به واسطه مردم فرصت خدمت یافته‌ایم پس باید قدردان مردم باشیم، شعار ندهیم و با شفافیت عمل کنیم.

وی از مدیران خواست فضای انتقاد را باز بگذارند و در مقابل انتقادات سازنده درست عمل کنند و از آن بهره ببرند.

استاندار کردستان با اذعان به اینکه بخشی از فضای انتقاد به رسانه‌ها باز می‌گردد از مدیران خواست ارتباط با رسانه‌ها را گسترش دهند و از صدا و سیمای استان نیز خواست در اطلاع رسانی خدمات انجام شده بیشتر زمان بگذارد.

وی بخشی از فساد موجود در ادارات را ناشی از فاصله مدیران با مردم دانست و از آنها خواست ارتباط خود با مردم را افزایش دهند.

مرادنیا گفت: دیدگاه مدیران باید توسعه‌ای باشد و در طول سال حداقل ٢ برنامه ٦ ماهه تدوین و تحقق آن را دستور کار خود قرار دهند.

وی همه مدیران را موظف کرد وزرا و مدیران مافوق خود را به استان دعوت کنند تا مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

استاندار کردستان افزود: دشمن به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در میان مردم و دلسرد کردن ملت از دولت و حاکمیت است، ما امین مردم هستیم و باید با توان بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
فساد اداری را انتصابات بی چارچوب استارت میزنند به نظرم قبل از بازرسی باید مدیر اشنا با تجربه و متعهد منصوب نمایید نه هر برستادی را انوقت نظارت نمایید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار