هزینه شکایت از «فرید کریمی» را از جیب مبارک پرداخت کنید!
کد خبر: ۵۹۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 28 April 2018

شکایت دانشگاه علوم پزشکی از مدیرمسئول تابناک کردستان به جهت انتشار یک مطلب، در دادسرای عمومی و انقلاب سنندج در حال رسیدگی است؛ اگرچه خطاب مطلب همکاران رسانه‌ای است اما تلقی «سیامک واحدی» آن است که نوشتار خطاب به شخص اوست؛ حال سؤال این است که با این وصف چرا دانشگاه علوم پزشکی کردستان شاکی است؟!

هنگامی که کانت ـ معلم اخلاق ـ گفت «جرأت کن بدانی» یک فرهنگ به ‌وجود آمد و پایه این فرهنگ سؤال کردن است و هیچگاه سؤال از کسی در این فرهنگ استثنا نبوده و نیست.

خبرنگاری در کردستان «جرأت می‌کند بداند» و برای دانستن، سؤال مطرح می‌کند؛ همین جرأت به خرج دادن برای دانستن سبب می‌شود دعوایی شخصی بین «سیامک واحدی» و «فرید کریمی» که یکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دیگری مدیرمسئول تابناک کردستان است، حادث شود.

«سیامک واحدی» با این تلقی که در یک رسانه مطلبی علیه او منتشر شده تصمیم به شکایت از مدیر مسئول رسانه می‌گیرد؛ یک دعوای کاملاً شخصی! اگرچه جایگاه حقوقی آن شخص، ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان است اما موضوعی که دستاویز شکایت شده هیچ ربطی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان ندارد اما در کمال تعجب، طرح دعوا در مرجع قضایی، از سوی آن دستگاه بوده است!

شکایت در حال رسیدگی است و دیر یا زود مراحل قانونی دادرسی به اتمام خواهد رسید و حکم نهایی آن هم، ان‌شاء‌الله به عدل و انصاف، صادر و اعلام خواهد شد؛ اما در باب این شکایت نکاتی هست که در این نوشتار به یک مورد آن اشاره می‌کنیم.  

دعوایی بین دو نفر اتفاق افتاده است؛ یکی از طرفین دعوا یک شهروند عادی در استان کردستان است و از قضا طرف دیگر دعوا «رئیس» است؛ تکلیف وضعیت اقتصادی طرف اول کاملاً روشن است اما طرف دوم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان باشد...بخوانید.

اگر جناب «رئیس» به جای دست بردن در جیب پرپول خود و پرداخت هزینه وکیل، بی آنکه به لحاظ اداری دعوای مطرح شده هیچ ربطی به دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان داشته باشد شکایت را به نام دانشگاه در مرجع قضایی مطرح کرده و نماینده حقوقی یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه را در ساعات اداری پیگیر امور پرونده قضایی تشکیل شده کند، آیا این کار مصداق پیگیری امور شخصی با امکانات بیت‌‌المال و مصداق روشن سوءاستفاده از حق‌الناس نیست؟ آیا انجام این کار قانوناً و شرعاً مجاز و حلال است؟ بهتر نبود جناب «رئیس» هزینه پیگیری شکایت خصوصی را از جیب مبارک پرداخت می‌کرد؟

اصلاً به فرض محال که ادعای مطرح شده در شکایت علیه «فرید کریمی» صحیح باشد ـ که نیست ـ کسی که نمی‌تواند مدعی شود در نوشتاری که در شکایت به آن استناد شده حتی کلمه‌ای علیه دانشگاه علوم پزشکی یا حتی عملکرد آن دستگاه درج شده است؛ در این شرایط «واحدی» با کدام توجیه شرعی یک دستگاه دولتی را درگیر دعوای شخصی خود کرده است؟ بر اساس کدام ماده قانونی از قوانین این کشور، یک مدیر اجازه دارد ولو یک ریال از پول بیت‌المال را صرف دعوای شخصی کند؟ مدیران ارشد استان با کدام استدلال اجازه داده‌اند یکی از مدیران زیردست آنها مسائل شخصی خود را با جلو انداختن دولت دنبال کند؟

راقم این سطور رجا واثق دارد که آسیاب به نوبت است و دنیا دار مکافات؛ و به قول سعدی علیه‌الرحمه، آنان که دست قوت ندارند سنگ خرده نگه دارند تا به وقتِ فرصت...

فرید کریمی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
این بنده خدا که هر کاری میکنه هیچ کس براش مهم نیست و وزیر بهداشت هم که میاد استان اصلا این ... براش جلوه ای نداره انگار همه چی ارومه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار