شهردار سنندج خبر داد
شهردار سنندج با بیان اینکه کلیات طرح ساماندهی دستفروشان تدوین شده است گفت : شهرداری به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست و در صورت تعامل و همکاری شهروندان، دستفروشان، رسانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط یکی از مشکلات و معضلات سطح شهر به صورت ریشه‌ای و اصولی رفع خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 09 April 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج جلسه بررسی کلیات طرح ساماندهی دستفروشان با حضور فرماندار ،نماینده دادستان، نماینده نیروی انتظامی و رئیس شورای شهر در دفتر شهردار برگزار شد.

شهردار سنندج در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات که اکثر شهرداری‌ها با آن روبه رو هستند معضل سد معبر است که حضور دستفروشان در معابر اصلی مشکلات زیادی برای شهروندان و شهرداری به وجود آورده است.

حشمت‌اله صیدی گفت: بساط پهن کن‌ها، تجاوز اصناف به پیاده روها و وجود وانت بارها از جمله مواردی است که چهره‌ای نا زیبای در هسته مرکزی به وجود آورده و باعث نارضایتی شهروندان و مسئولین شده است.

وی افزود: عواملی زیادی در افزایش وجود دستفروشان در معابر اصلی وجود دارد که شاید آمار بالای بیکاری در جامعه یکی از مهم ترین عوامل آن است.

شهردار سنندج اظهار کرد: راهکارهای مختلفی برای رفع مشکل سد معبر در سنوات گذشته اجرا شده که هر کدام از این راهکارها به دلایلی موفق نبوده و نتیجه عکسی هم داشته است.

وی برخورد و جمع آوری دستفروشان را یکی از متداول ترین راهکارها برای رفع مشکل سد معبر برشمرد و گفت: برخورد قهری با دستفروشان تنها پاک کردن صورت مسئله است و باید به صورت ریشه ای و اصولی نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنیم.

صیدی احداث بازارچه های ثابت نظیر بازارچه فردوسی،بازارچه تاناکورا و ورودی هاجره خاتون را یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکل سد معبر اعلام کرد و افزود: متاسفانه اجرای این طرح هم نتوانست مشکل سدمعبر را حل کند.

وی از تدوین کلیات طرح ساماندهی دستفرشان سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش سه ماهه و بازدید از برخی کلان‌شهرهای که اقدام به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان کرده بودند کلیات طرح ساماندهی دستفروشان تهیه و تدوین شد.

شهردار سنندج گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان کارگروه ساماندهی مشاغل غیررسمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاه، اعضا شورا و مدیران شهرداری تشکیل شد و با استفاده از نظرات این کارگروه و برگزاری جلسات مختلف و متعدد برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد هفته بازارها و شب بازار یکی از برنامه های شهرداری در راستای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان است.

صیدی اظهار کرد: سامانه‌ای اینترنتی با عنوان سامانه ساماندهی بازار دستفروشان جهت ثبت نام دستفروشان، کنترل، نظارت و مدیریت بازار دستفروشان طراحی و راه اندازی شده که از طریق این سامانه هم شهروندان و دستفروشان به صورت اینترنتی از وضعیت این هفته بازارها و شب بازار مطلع خواهند شد.

وی از تعیین 14 نقطه از سطح شهر برای برپایی هفته بازارها در سطح شهر خبر داد و گفت: نقاط تعیین شده برای ایجاد هفته بازارها از لحاظ مساحت و جمعیت کل سطح شهر را پوشش خواهند داد.

شهردار سنندج افزود: شاخص هایی نظیر مساحت، امکان تامین پارکینگ، مشکلات ترافیکی، دسترسی همجوار با سایر کاربری ها، تامین امنیت و مالکیت، تاثیر بر سیما و منظر شهری، دسترسی پیاده، شعاع جهت پذیری و هزینه آماده سازی در تعیین نقاط جهت برپاپی هفته بازارها لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: نقاط تعیین شده در کارگروه ساماندهی مشاغل غیر رسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس روش امتیاز دهی دلفی رتبه آنها جهت برباپی هفته بازار تعیین شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه طرح ساماندهی دستفروشان به تنهایی برای شهرداری قابل اجرا نیست گفت: تعامل و همکاری شهروندان، دستفروشان، رسانه ها و دستگاه‌های ذیربط در اجرای موفق این طرح تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: با لطف الهی در راستای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان تلاش خواهیم کرد و امیدواریم به صورت ریشه ای و اصولی بتوانیم نسبت به رفع یکی از مهم ترین مشکلات و معضلات سطح شهر اقدام نموده و موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار