معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان:
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: وضعیت فعلی معابر و خیابان‌های شهر سنندج برای همه مشهود بوده و نیازی به ارائه توضیح درباره موضوع نیست؛ در ایام پایانی سال به طور طبیعی تردد مردم در معابر و خیابان‌ها بیشتر می‌شود بنابراین لازم است شهرداری در اسرع وقت نسبت به ترمیم نقاطی که دارای مشکل هستند اقدام کند.
کد خبر: ۵۷۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 14 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، حامد صادقی‌سطری ظهر امروز در دومین جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر ویژه نوروز 97 که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج و سایر شهرستان‌ها برای ایام نوروز هر روز یک بازپرس و یک دادیار به عنوان کشیک تعیین شده‌اند که در هر لحظه از ایام شبانه‌روز آماده رسیدگی به جرائم و تخلفات احتمالی هستند و این موضوع به سایر دستگاه‌های ذیربط اعلام شده است.

وی با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت قوه قضائیه از حقوق عامه و آزادی‌های مشروع مردم گفت: اگرچه دادستان خود مدعی‌العموم است اما در راستای حفظ و پیگیری حقوق عامه یک معاونت به صورت ویژه به پیگیری امور حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال اختصاص داده شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در راستای حفظ حقوق عامه، به همراهی اکیپی از مرکز بهداشت، از برخی هتل‌ها، رستوران‌های داخل شهر و غذاخوری‌های بین راهی بازدید به عمل آورده و این بازدیدها تا پایان ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به رصد برخی مشکلات در بازدیدهای به عمل آمده گفت: موارد مشاهده شده، پیگیری شد، تذکرات لازم داده شده و برای پیگیری رفع مشکلات تذکر داده شده، در روزهای آینده بازدیدهای سرزده از آن اماکن انجام خواهد شد.

صادقی‌سطری افزود: در خصوص بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و هر مرجعی که ملزم به رعایت حقوق عامه است بازدیدهای سرزده در دستور کار است و در صورت بروز تخلف، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی فلسفه احداث پل هوایی میدان آزادی سنندج را رفع مشکل ترافیک عنوان و خاطر نشان کرد: در راستای حل مشکل ترافیک میدان آزادی سنندج و تسهیل عبور و مرور شهروندان، با توجه به از کار افتادن پله‌های برقی پل در ماه‌های گذشته، در راستای حفظ حقوق عامه، چندی پیش، پیگیری جدی به عمل آمده و با شهرداری سنندج مکاتبه‌ای انجام شد و شهرداری متعهد شد تا پایان سال 96 نسبت به راه‌اندازی پله‌های برقی پل و رفع مشکل اقدام کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به وضعیت برخی محورهای ارتباطی در استان و ورود تعدادی از دادستان‌ها در شهرستان‌ها به موضوع اشاره کرد و گفت: در برخی محورهای ارتباطی، جاده تخریب شده که مسیر نیاز به تعمیر دارد چرا که تخریب به حدی است که به وسایل نقلیه شهروندان آسیب جدی وارد می‌کند.  

وی به وضعیت معابر و خیابان‌های شهر سنندج اشاره کرد و افزود: وضعیت فعلی معابر و خیابان‌های شهر سنندج برای همه مشهود بوده و نیازی به ارائه توضیح درباره موضوع نیست؛ در ایام پایانی سال به طور طبیعی تردد مردم در معابر و خیابان‌ها بیشتر می‌شود بنابراین لازم است شهرداری در اسرع وقت نسبت به ترمیم نقاطی که دارای مشکل هستند اقدام کند.

صادقی‌سطری تصریح کرد: در برخی نقاط جرم‌خیر و معابر ورودی و خروجی شهرها دوربین‌هایی نصب است که ممکن است دچار مشکل باشند که لازم است وضعیت آنها بررسی شده و مشکلات احتمالی رفع گردد تا در صورت نیاز و به منظور شناسایی سریع سارقان و مجرمان از آنها استفاده شود.  

وی به یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه درباره ارائه گزارش کارها و مکاتبات اداری اشاره کرد و گفت: طبق اعلام معاون دادستان کل کشور مکاتبات اداری نباید از طریق تلگرام انجام شود چرا که این کار سبب خروج اطلاعات از کشور می‌شود و طبعاً انجام چنین کاری جنبه کیفری پیدا خواهد کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به موضوع بازار تاناکورا سنندج  اشاره کرد و افزود: لازم است برای این موضوع یک تصمیم اساسی اتخاذ شود؛ علاوه بر اینکه چهره شهر در آن محل دچار یک وضعیت نامطلوب شده، کار انجام شده از جنبه حقوقی «تصرف عدوانی» است.

وی با اشاره به وجود یک مدرسه دخترانه در نزدیکی محل یادشده خاطر نشان کرد: این محل یکی از اماکن وقوع جرم است، بنده حضوراً از محل بازدید کرده‌ام و معلوم نیست برای مثال اگر یک آتش‌سوزی در محل رخ دهد اطفاء حریق چگونه انجام خواهد شد.

صادقی‌سطری با بیان اینکه کسبه بازار تاناکورا فارغ از اینکه حق را چگونه به دست آورده‌اند دارای حق کسب و کار هستند گفت: در محل بازار تاناکورا موضوع تعارض مطرح نیست بلکه موضوع تزاحم مطرح است؛ در محل بازار تاناکورا پیاده‌رو اشغال شده و حقوق شهروندی به طریقی نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در باب تزاحم از لحاظ حقوقی قاعده اهم و مهم مد نظر قرار داده می‌شود بنابراین این موضوع باید رسیدگی شده و با در نظر گرفتن مکانی مناسب برای این بازار مسئله به صورت اساسی حل شود.

گفتنی است؛ پس از اشاره معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به پیگیری و مکاتبه انجام شده با شهرداری درباره پل هوایی میدان آزادی سنندج معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد مشکلات پل برطرف و پله‌های برقی راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار